Merinoull underställ?

För den som vågar finns numera detta alternativ.

429:- för dam- och 469:- för herrmodellen är billigt för ett helt underställ OM kvaliteten är god nog.
Hur mycket det sticks är en smaksak.:)

Jag funderar starkt på att skaffa ett när jag kommer förbi ett av varuhusen. Om jag inte blir avrådd förstås.

Jag chansade och köpte ovan nämnda underställ från Biltema. Jag är inte insatt i merinoull, men här är i alla fall mina första reflektioner. Det finns inga provrum i den där affären, så jag satsade på ett i storlek large då jag är 188cm lång och det är inte för litet i alla fall. Tvärtom fyller jag inte riktigt ut tröjan. Men det sitter okej och längden är väl tilltagen.

Det handlar om merinoull 210g/m2 och är alltså ganska tjockt. Det kliar inte, tycker jag, men jag "anade" tröjan då den var helt ny. Tvätt = 30 grader. Ingen gylf.

Understället känns hur som helst varmt och skönt och jag antar att det har merinoullsegenskaperna till ett lågt pris.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lanolin, det naturliga fettet som finns i ull (och gör att dom luktar får). Funkar som mjukmedel för ull.. Risken är att man tvättar bort lanolinet i tvätten..

Jag köpte min flaska på shelby.fi men vem vet var det kan säljas? ;)

Och det fungerar. :)

Apotekets baby-puder skulle kunna vara ett alternativ. Det består till största del av lanolin. Har gått och sneglat på burken i badrummet sedan i somras. Tänk om man kan få vadmalsbyxorna att överleva hundra år (till) genom att gno in dem med babypuder? Bara man inte råkar sätta sig i svärmors svarta soffa sedan.

...Eller borde jag ha lagt det här i Gör-det-själv-tråden? Haha

Antar att det kan vara Icebreakers 260 byxor, nk skriver ju inte det...
Beror på aktivitet vad du behöver, och hur kallt det är. Annars så kan ju woolpowers grejer vara goa under ett skal. Har själv deras 200 grams byxor och de kliar inte det minsta, mycket behagliga. Medans jag upplevde min Icebreaker underställs tröja som lite sticksig.

Men det beror ju på hur känslig man är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips