Liten ficklampa - tips!

Jag fortsätter att tjata om min FenixLD 01. Jag är grymt imponerad av den, bara ett AAA batteri ,men lyser som f#n. Den är dessutom superliten, jag har den alltid med mig i fickan.

Mvh Stefan
 
Jag har bara bra att säga om Fenix lampor. Har 4 st och alla fungerar klockrent. De med aaa-batterier är små men du vinner ganska mycket på att ta en med aa-batteri. Jämför du E05 som går på AAA-batterier med E11 som går på AA-batterier så har E05 en brinntid på 2 h 50 min med 23 lumen medan E11 har en brinntid på 8h 20 min med 32 lumen! Vidare har E11 ett max på 105 lumen under 1h 50 min.

E11s storlek:
97mm (Length)x19mm (Diameter)
32-gram weight (excluding batteries)

E05s storlek:
64.5mm (Length)?14.4mm (Diameter)
11.3-gram weight (excluding batteries)

Är det värt att spara in 20 gram och 3 cm för sådan effektminskning?
https://www.fenix-store.com/product_info.php?cPath=22_420&products_id=2730
 
När det gäller ficklampor har jag än så länge inte hittat något som överträffar Surefire, i den storlek du efterfrågar borde http://www.surefire.com/E1B-Backup funka klockrent.
De går att handla i Sverige men brukar bli billigare på ebay även om tull samt moms tillkommer...

Just backup:en hade jag själv i fickan/använde i två år tills jag olyckligt tappade den vid utloppet vid trollhätte kraftverk vid en firning ... :-( Var mycket nöjd med kvalite, ljusbild och hantering. Synd att jag inte tänkte mer på att ha den i låskarbin..., men det är av misstagen man lär sig :-o

Någon Fenix har jag inte bekantat mig med så det kan jag inte ha några synpunkter på.
 
Jag har en fenix LD 10. Använder den som cykelampa i en fenixgizmo och har även hållare till pannband och använder den till längdåkning. Har bara haft den ett halvår men använt den nästan dagligen. Kör den med uppladningsbara batterier. Grym lampa.

Bosse
 
Finns i mängder på dealextreme, typ dessa cree med AA-batterier, men finns ju även andra.. :) http://www.dealextreme.com/c/aa-batteries-flashlights-931?page=1&pagesize=52&pagesort=relevance

Och från dealextreme skickas allt fraktfritt till hela världen, och det går ju genom tullen om det inte är värt så mycket, tar ett par 3 veckor att få grejerna :)
Varning dock, det är beroendeframkallande! ;)
Beroendeframkallande ja! Beställde själv en E11 från fenix-store idag 13:15, 17:30 idag fick jag mail om att orderstatusen ändrats till: Shipped :D.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
marp68 Liten vardags-/utflyktsryggsäck med midjebälte och bröstband m.m.? Utrustning allmänt 32
johanb.org Avståndsmätare (rangefinder laser) i stället för liten kikare? Utrustning allmänt 24
vandrafjäll En liten guide för att fylla sina gastuber själv. Utrustning allmänt 0
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23
Skogsstjärnan Liten portabel gasvärmare Utrustning allmänt 11
Christian1 Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor? Utrustning allmänt 30
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
gro liten fickkniv Utrustning allmänt 51
miniwallan Liten yxa: Vilken? Utrustning allmänt 18
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
Ayrin Liten pannlampa Utrustning allmänt 26
Skrymt En liten fråga. Utrustning allmänt 2
Norell Liten analog min/max termometer Utrustning allmänt 7
simon_a85 Liten radio Utrustning allmänt 4
MagArne Liten smidig gaslykta Utrustning allmänt 9
hannulan Liten radio till semestern Utrustning allmänt 4
flanell liten LED stavlampa. teknmag? biltem? annat tips? Utrustning allmänt 16
AndersOleander Liten min/max termometer? Utrustning allmänt 21
Niithro Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning? Utrustning allmänt 15
norpan_ En liten frågesport? Utrustning allmänt 10
hegeland En liten reflektion om nymodigheter... Utrustning allmänt 12
Strykarräven Liten kniv till vardags Utrustning allmänt 147
Raskesven Liten bra kikare? Utrustning allmänt 24
Vandrare Köpa bra, liten lätt kikare? Utrustning allmänt 10
PerP liten stilren ryggsäck Utrustning allmänt 21
percabalo Ryggsäcksöverdrag till liten säck? Utrustning allmänt 1
Maskros444 Liten bok med flora/fauna/bergarter/1:a hjälpen??? Utrustning allmänt 9
stenblock ficklampa som lyser svagare och svagare Utrustning allmänt 1
Damberg Armbandsur med innbyggd ficklampa/diod Utrustning allmänt 7
UffeB Lätt och kraftfull ficklampa? Utrustning allmänt 17
Yorkeh Ficklampa, 500 kr (ca) Utrustning allmänt 16
niklaz Bra AA-ficklampa? Utrustning allmänt 14
MagArne Tips på prisvärd ficklampa för 300kr Utrustning allmänt 13
MagArne Köpa ny ficklampa Utrustning allmänt 25
arv LED ficklampa för max 500:- Utrustning allmänt 2
åkerbär Lampa till UKE ficklampa Utrustning allmänt 7
Donuts Ficklampa? Utrustning allmänt 97
martin1g Ficklampa utan batterier? Fråga - Utrustning allmänt 3
KLAGER Ficklampa utan batteri Utrustning allmänt 11
Partys Ficklampa Utrustning allmänt 8
ramoons Ficklampa Utrustning allmänt 20
Snödrivan Tips från er som svettas mycket Utrustning allmänt 17
Andrea1 Tips förankra tältpinnar stående Utrustning allmänt 17
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
NaturRasmus Märkning av tillfälliga vandringsleder - tips sökes! Utrustning allmänt 29
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Lyckokatt Custom made väska för kök - tips? Utrustning allmänt 15
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.