Armbandsur med innbyggd ficklampa/diod

Tjo. Har dammsugit nätet utan att lyckats hitta ett armbandsur med inbyggd ficklampa/diod. Hade varit en väldigt uppskattad funktion. Bör ha stoppur, timer, alarm, belyst urtavla och en lampa. Finns det?

Hittade några om jag sökte på flashlight watch. Någon som har någon erfarenhet?
 
Biltema

Tjo. Har dammsugit nätet utan att lyckats hitta ett armbandsur med inbyggd ficklampa/diod. Hade varit en väldigt uppskattad funktion. Bör ha stoppur, timer, alarm, belyst urtavla och en lampa. Finns det?

Hittade några om jag sökte på flashlight watch. Någon som har någon erfarenhet?

Allvarligt. På Biltema kan du för 19:90 köpa en sån minilampa som bara består av en LED och ett batteri. Tejpa fast det på armbandet och du har vad dubsöker, utan att dränera klockans batteri
 
Nixon Baja verkar vara mest kvalitet. Utpris 1500 sek. (Edit: läste recensioner där den är svårläst i dagsljus och har dåligt kardborreband)
Ibeam verkar inte finnas längre och har fått dåliga recensioner
Victorynox är för dyra 5000kr+
MTM för dyra 700 USD+
Dakota, bara analog med led, hittar ingen åf i Europa 500-1000kr
 
Senast ändrad:
Jag limmade fast en bit av ena delen av kardborreband på en sån lampa. Har man kardborreband till klockarmbandet då så behöver man inte tejpa utan kan bara trycka dit den. OCH den är enkelt löstagbar. Spontant känns det som att en lampa i klockan inte riktigt är funktionellt, det blir svårt att rikta den dit man vill.
 
Lampor på kroppen fungerar väl på skallen men inte på armarna. Vi prövade verkligen. Lös liten lampa som beskrivits fungerar utmärkt min sitter på fickkniven.
 
Hade du tänkt att lampan skulle fungera på det traditionella klockbatteriet? Gissar att det blir en ganska `grotesk´ klocka om den skall klara lite ljusstyrka och kanske vara vattentät. Låter som en dyr och mycket udda produkt.

Mitt nato-armband är dubbelt på ena sidan och där kan jag skjuta in en mycket liten och kraftfull (15000mcd) led-lampa köpt på Lidl;)
 

Bilagor

  • LX3.2014-09-29.P1160608.15000mcd.jpg
    LX3.2014-09-29.P1160608.15000mcd.jpg
    228.7 KB · Visningar: 855

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.