liten stilren ryggsäck

jag är nu på jakt efter en liten rygga som är snygg och sitter slimmat mot ryggen, tänker i första hand ha den när jag cyklar hit o dit, men även ha den när jag skidar(inte allt för ofta i malmö).
den ska sitta så slimmat som möjligt mot ryggen, vara ca15-20liter(annars har jag tight large), vikt är inte speciellt viktigt, den ska inte kosta en förmögenhet och den ska vara stilren.
jag såg http://www.barrabes.com/barrabes/product.asp?dept_id=268&pf_id=5653&opt= den verkar ganska intressant, men jag kan inte hitta den på nån svensk butik, vill helst se på säcken innan jag handlar den.

har ni nåt förslag?
 
Lundhags Rollo, 15, 20, 25(?) eller 30 liters. Snygg och smidig. Har ej provat att åka skidor med den än, men borde inte vara något problem.
 
Arcteryx RT 25 verkar jävligt sjyst, men som sagt dyr, hittar dessutom inget svenskt pris.
rollo hittar jag ingenstans, kan du trolla fram en länk tror du? hittade en annan lundhags, t-serien, t10 o t20 är ganska intressanta, men de har en oerhört ful detalj, nätfickor
 
Spanar också

Jag letar också efter detsamma, fast 20-30l, och funktioner för skidåkning är prioriterat.

Arc'Teryx's M-serie har jag kollat in och provat, den skulle vara perfekt (lite tung dock) men är så satans dyr.

Ska kolla närmare på Osprey Helios 20 och 26, ser klart intressanta ut och ligger bättre till i pris. Osprey gör kanonsäckar, se: http://www.ospreypacks.com
 
nu börjar det rulla in tips :)
osprey syncro 15 såg bra ut, men den hade en plastslanggrej bak på som jag inte vill fastna med, men den, precis som acteryx säljs ju inte i närheten av malmö, jag vill gärna se den innan jag köper nåt..får se om det blir nån åreresa till våren om inte annat :/
 
osorey har iof 2 butiker i köpenhamn :p
inte allt för ofta jag är där heller :/ o vad värre är: jag hittar inte jota där :)
 
PerP; sa:
osorey har iof 2 butiker i köpenhamn :p
inte allt för ofta jag är där heller :/ o vad värre är: jag hittar inte jota där :)

Är du säker? Det finns i alla fall minst tre butiker här i Stockholm som säljer dom. Playground, Sportkompaniet och Alpint. Jag vet däremot inte om dom för alla modeller.
 
Ratatosk var jävligt snygg men den är för stor o för dyr. jag har redan en tight large i den storleksklassen, men jag vill ner 10-15liter, ska mest ha en jacka o en vattenflaska/vätskesystem i den, och ha lite plats över till bra o ha grejer
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
marp68 Liten vardags-/utflyktsryggsäck med midjebälte och bröstband m.m.? Utrustning allmänt 32
johanb.org Avståndsmätare (rangefinder laser) i stället för liten kikare? Utrustning allmänt 24
vandrafjäll En liten guide för att fylla sina gastuber själv. Utrustning allmänt 0
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23
Skogsstjärnan Liten portabel gasvärmare Utrustning allmänt 11
Christian1 Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor? Utrustning allmänt 30
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
gro liten fickkniv Utrustning allmänt 51
miniwallan Liten yxa: Vilken? Utrustning allmänt 18
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
Ayrin Liten pannlampa Utrustning allmänt 26
pialia Liten ficklampa - tips! Utrustning allmänt 22
Skrymt En liten fråga. Utrustning allmänt 2
Norell Liten analog min/max termometer Utrustning allmänt 7
simon_a85 Liten radio Utrustning allmänt 4
MagArne Liten smidig gaslykta Utrustning allmänt 9
hannulan Liten radio till semestern Utrustning allmänt 4
flanell liten LED stavlampa. teknmag? biltem? annat tips? Utrustning allmänt 16
AndersOleander Liten min/max termometer? Utrustning allmänt 21
Niithro Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning? Utrustning allmänt 15
norpan_ En liten frågesport? Utrustning allmänt 10
hegeland En liten reflektion om nymodigheter... Utrustning allmänt 12
Strykarräven Liten kniv till vardags Utrustning allmänt 147
Raskesven Liten bra kikare? Utrustning allmänt 24
Vandrare Köpa bra, liten lätt kikare? Utrustning allmänt 10
percabalo Ryggsäcksöverdrag till liten säck? Utrustning allmänt 1
Maskros444 Liten bok med flora/fauna/bergarter/1:a hjälpen??? Utrustning allmänt 9
arktos Ryggsäck för en dag i skogen/på fjället Utrustning allmänt 12
Maxplosive Hur stor ryggsäck har ni som vandrar i Sarek? Utrustning allmänt 13
Fråga324 Val av ryggsäck Utrustning allmänt 14
Pelkin Exped Thunder 70 ryggsäck, ny version? Utrustning allmänt 3
BoJohan Lundhags Padje Light 60 ryggsäck Utrustning allmänt 2
Erikw96 Bergans Rodane v6 65 Utrustning allmänt 6
dloow Packpåsar och matlådor för ryggsäck Utrustning allmänt 15
Kvark Vilken FR ryggsäck? Utrustning allmänt 2
hsp Felsydd ryggsäck i bärsystemet Utrustning allmänt 7
cybermats Hjälp med mjölig gammal ryggsäck… Utrustning allmänt 9
Krösus Köpråd ryggsäck Utrustning allmänt 75
PetriU Äldre ryggsäck Utrustning allmänt 2
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
UffeB Reparera ryggsäck i sthlm/uppsala Utrustning allmänt 4
Pla690 75 eller 90 liters ryggsäck Utrustning allmänt 8
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
desireman Hur rengör man en ryggsäck med vätskesystem? Utrustning allmänt 7
seobserver Vattentät ryggsäck 35-45 liter? Utrustning allmänt 10
coffeegeek Ryggsäck för familjen Utrustning allmänt 11
Toppenkille Montera avbärarbälte från annan ryggsäck Utrustning allmänt 5
Thorsmurk Ryggsäck till 240 cm lång tjej Utrustning allmänt 7
Nosse Biltemas 70L ryggsäck , Omdöme någon???? Utrustning allmänt 3
Segagubben Ryggsäck Fjällräven KEB 72 Utrustning allmänt 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.