liten stilren ryggsäck

jag är nu på jakt efter en liten rygga som är snygg och sitter slimmat mot ryggen, tänker i första hand ha den när jag cyklar hit o dit, men även ha den när jag skidar(inte allt för ofta i malmö).
den ska sitta så slimmat som möjligt mot ryggen, vara ca15-20liter(annars har jag tight large), vikt är inte speciellt viktigt, den ska inte kosta en förmögenhet och den ska vara stilren.
jag såg http://www.barrabes.com/barrabes/product.asp?dept_id=268&pf_id=5653&opt= den verkar ganska intressant, men jag kan inte hitta den på nån svensk butik, vill helst se på säcken innan jag handlar den.

har ni nåt förslag?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Lundhags Rollo, 15, 20, 25(?) eller 30 liters. Snygg och smidig. Har ej provat att åka skidor med den än, men borde inte vara något problem.

Arcteryx RT 25 verkar jävligt sjyst, men som sagt dyr, hittar dessutom inget svenskt pris.
rollo hittar jag ingenstans, kan du trolla fram en länk tror du? hittade en annan lundhags, t-serien, t10 o t20 är ganska intressanta, men de har en oerhört ful detalj, nätfickor

Spanar också

Jag letar också efter detsamma, fast 20-30l, och funktioner för skidåkning är prioriterat.

Arc'Teryx's M-serie har jag kollat in och provat, den skulle vara perfekt (lite tung dock) men är så satans dyr.

Ska kolla närmare på Osprey Helios 20 och 26, ser klart intressanta ut och ligger bättre till i pris. Osprey gör kanonsäckar, se: http://www.ospreypacks.com

nu börjar det rulla in tips :)
osprey syncro 15 såg bra ut, men den hade en plastslanggrej bak på som jag inte vill fastna med, men den, precis som acteryx säljs ju inte i närheten av malmö, jag vill gärna se den innan jag köper nåt..får se om det blir nån åreresa till våren om inte annat :/

osorey har iof 2 butiker i köpenhamn :p
inte allt för ofta jag är där heller :/ o vad värre är: jag hittar inte jota där :)

PerP; sa:
osorey har iof 2 butiker i köpenhamn :p
inte allt för ofta jag är där heller :/ o vad värre är: jag hittar inte jota där :)

Är du säker? Det finns i alla fall minst tre butiker här i Stockholm som säljer dom. Playground, Sportkompaniet och Alpint. Jag vet däremot inte om dom för alla modeller.

Ratatosk var jävligt snygg men den är för stor o för dyr. jag har redan en tight large i den storleksklassen, men jag vill ner 10-15liter, ska mest ha en jacka o en vattenflaska/vätskesystem i den, och ha lite plats över till bra o ha grejer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips