Varför ett halvt kilo stavar? Jag är iofs inte någon erfaren fjällvandrare men genomfört ett antal långa anmarcher och färdas en del ute i naturen utan att känna behov av stavar. Stavar använder jag till skidåkning.
Klas
Klas
Varför ett halvt kilo stavar? Jag är iofs inte någon erfaren fjällvandrare men genomfört ett antal långa anmarcher och färdas en del ute i naturen utan att känna behov av stavar. Stavar använder jag till skidåkning.
Klas
Jo, kvaliten är väl ingen höjdare. De är inte särskilt vattentäta, men som "bra att ha"-lampa är de prisvärda. Vi har t.ex. (efter ide från nån här på Utsidan) satt ett par såna "permanent" i sovalkoverna i vårt stora campingtält.Kvalitén kan jag inte uttala mig om, men i vilket fall som helst verkar de prisvärda!
Då hade jag hellre valt bort tvålen ... den gör ju varken från eller till i kallvattnet.
Låter lätt och fint (om än inte särskilt bekvämt),
Låter lätt och fint (om än inte särskilt bekvämt), men med risk att låta dryg så undrar jag vad du ska göra i fjällen egentligen; mer än att knalla omkring med lätt packning? Ingen kikare, kamera, fiskeprylar, god bok, trumpet..? Är själva syftet och njutningen att ta sig fram med så lätt packning som möjligt? Inget ont i det - jag har bara lite svårt att förstå?
Varför ett halvt kilo stavar? Jag är iofs inte någon erfaren fjällvandrare
Klas
Martin Fjäderlätt;339169 sa:Om det är dubbelt så bekvämt medan man går, och lika bekvämt när man inte går, är det då "inte särskilt bekvämt"?
Sen måste man väl inte ta med sig underhållning i form av metspön, böcker, Xbox 360 och bakmaskin för att ha nåt att göra på fjället? Men en kamera skulle jag nog ta med mig, om jag inte hade tänkt fota med mobilen. Kikare är också trevligt om man är djurintresserad.
Just att gå upp och "bara gå", inte ha något att göra, inget litet "projekt", är för mig själva syftet.
Däremot upplever jag inte min packning som obekväm när jag går, och tycker inte att jag är någon hårryggad macho-knutte bara för det.
Om man inte som jag gärna bär på en kåta med själ. Då är jag medlet, som ska se till att nå målet, dvs. kåtan på plats på i ett smultronställe i otillgängliga trakter.....
Utrustningen är ett medel, inte ett mål.