• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kissflaska till damer

Freshette!!!!

Har denna underbara pryl sedan ett antal ar. Fungerar utmärkt. Tycker framför allt att det är underbart att slippa dra ned byxorna vid regn och storm. Men man slipper även myggproblem, problem att hitta lämplig buske/sten, problem med äckliga toaletter....
Har även funderat lite pa att skaffa längre slang, som räcker ut ur tältet...

http://www.freshette.com/

Och bli inte avskräckta av priset, det är mer än värt det.
Väger 30 g.
 
Jag har inte exakt koll på vad som används, men tjejer som segelflyger har någon slags kissflaska, eftersom man inte gärna landar bara för att nöden tränger på om det finns god termik. Kan alltså vara värt att kolla med någon segelflygklubb vad de rekommenderar.
 
reklam blad..som ett dike

Har klipt lite:
cec; sa:
..Jag har sett en produkt i en friluftsbutik på Spetsbergen som bestod av en liten kopp med en lång pip (som en snopp!) som man stack in i trosorna och kissade i (pipen sticker ut ur gylfen alltså...)! Ingen dum idé men frågan är hur ofta det är nödvändigt att bära med en sådan pryl. Den är ju mest tänkt för att kissa stående utan att dra ner byxorna, så att använda den i tältet kräver ytterligare en flaska + lite trixande antar jag

På en damtoalett läste jag en reklam blad: Materialet var som lite tjockare tårtunderlägg format som ett V eller dike och avlångt.. Den fans i både mjuk plast och i engångs(lätt ha med i handväskan). Satt in i trosorna och kissade i, "diket" sticker ut ur gylfen alltså, det var tänkt att kissa stående. . framtagen med tanke på att en del uppstälda toaletter "baja major" är mindre trevliga för flickor/kvinnor att sätta sig ner.
 
Egentillverkning av kisstratt

Som står skrivet i "kisskrönikan" (länkad tidigare i tråden) mår man mycket bättre om man dricker ordentligt. Jag tenderar att dricka mindre på vinterturer för att slippa omaket med att dra ner brallorna för många gånger per dag.

Eftersom studentbudgeten är ansträngd har jag byggt en egen ("byggsats" finns på claes ohlssons för facila 20+40 kr.). plasttratt och lite plastslang är allt som behövs. värm tratten (koka eller värm med hårtork) så att den går att forma och kapa till så att den passar (kolla in freshette, det är inte alls svårt).

bekväm, väger endast några gram. kostnad 61 kr (och då har jag 4,9 m plastslang kvar att använda till något kul. och tre trattar eftersom de såldes i flerpack) inte rosa som freshette, men knallorange är bra om man tappar den i snön.

vi får se efter påsk om jag rekommenderar den :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
soccergirl Från multisport till maraton (med vissa problem :) Tjejforum 3
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.