• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kissflaska till damer

För herrarnas del känns det enklare att använda sig av en kissflaska/behållare.

Men vad använder ni damer när ni inte vill ta er ut ur tältet men nöden säger något annat?

Har fått tips på avkuren flaska samt en "behållare" som skulle heta något liknande "pippinett". Vet ni något om denna och var man får tag på en?
 
crest; sa:
För herrarnas del känns det enklare att använda sig av en kissflaska/behållare.

Men vad använder ni damer när ni inte vill ta er ut ur tältet men nöden säger något annat?

Har fått tips på avkuren flaska samt en "behållare" som skulle heta något liknande "pippinett". Vet ni något om denna och var man får tag på en?
Jag har sett en mjuk pippetvariant en gång men minns inte var. Jag har en funktionshindrad dotter som har en kissplaska med påse men den är för klumpig. Kolla här tills vidare....*letar*...
Det är inte lätta att leta på ladies +outdoor +pee man får alla möjliga konstiga länkar :-[ men efter att ha hittat en utrustningslista, sökte på climbing +pee viket gav färre men mer releventa sidor fick jag upp ett spår till REI stores och DÄR http://www.rei.com/ kan du söka på pee så får du upp en Sani-Fem Freshette F.U.D. Price: $19.95
STRÅLANDE! Man är väl inte medielärare för intet :) Nu går jag och borstar tänder och slår en båge.
VA... skriver jag i tjeforum, så knapsu..*rodnar*...
 
Hej!

Jag är tjej och går alltid upp och kissar på natten. Jag har ingen pimpinett/flaska utan går helt enkelt ut! Även vid vintertältning tycker jag det funkar att krypa ut; det är hemskare innan när man våndas i sovsäcken än när man verkligen kommer ut... På sommaren skulle jag aldrig drömma om att släpa med flaskor och grejor för att slippa gå ut.

Dock ska sägas att jag aldrig tältat i riktigt kallt väder när det kanske är olämpligt att över huvud taget dra ner byxorna. Blir det -30 och kallare är det nog skönt med någon flaska el. dyl. Jag har sett en produkt i en friluftsbutik på Spetsbergen som bestod av en liten kopp med en lång pip (som en snopp!) som man stack in i trosorna och kissade i (pipen sticker ut ur gylfen alltså...)! Ingen dum idé men frågan är hur ofta det är nödvändigt att bära med en sådan pryl. Den är ju mest tänkt för att kissa stående utan att dra ner byxorna, så att använda den i tältet kräver ytterligare en flaska + lite trixande antar jag!

Visst har man tänkt många gånger att det fore praktiskt att vara kille, men SÅÅ jobbigt är det inte att kissa som vanligt tycker jag!
 
Onödig vikt

Jag har aldrig ens tänkt tanken på att släpa med en specialpryl bara för att kissa. Jag brukar använda ett av kokkärlen för jag vill inte gå ut på natten, ibland blir det ju 3-4 gånger. Stor öppning, ut med kisset, inga problem. Urin är inte farligt på något sätt, man tvättar helt enkelt ur kärlet på morgonen innan man använder det för matlagning.
Vikt,- volymbesparing och enkelhet.
 
Det här var väldigt intressant och något jag länge grubblat över. Jag gillar att paddla kajak, men har varit lite rädd för längre turer just för att det är lite svårt att lösa kissproblemen sittandes i en kajak. (Och hur plågsamt är det inte att sitta och lyssna på vågskvalp då?:))
Massor med bra tips, tack så mycket!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
soccergirl Från multisport till maraton (med vissa problem :) Tjejforum 3
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.