• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Snowboard till vardags

Jag har gjort säsonger lite här och var i en massa år.
Men ska nu försöka bo i en stad ett år eller gärna mer. Men vill fortfarande åka bräda så ofta som möjligt. Mitt problem är att hitta folk att åka med. Det verkar som om det varken finns tid eller lust i en "vanlig" vardag för Snowboard.
Är det så?
 
=)

Hej!

Klart det går att åka bräda även "vardagar"! =)

Själv vintercampar jag i Järvsö, så helger o all ledig tid tillbringar jag där. Veckodagarna får Flottsbro eller Hammarbybacken funka helt enkelt, nu bor jag i Sthlm och har inte så långt till backen, men finns väl andra städer som har anläggningar nära också?

En kompis flyttade precis o pluggade i Östersund, för att kunna åka så mycke som möjligt på fritiden.:p

Så lycka till!

/Laura
 
Det där med åkning i vardagen är nog väldigt personligt. Jag har träffat folk som åker varje dag liftarna går(och lite till) trots att dom jobbar heltid. Men jag känner också personer som flyttat till skidort bara för att upptäcka att det inte blir så mycket åkning när man har jobb osv...
Vissa ställen är ju bättre än andra också, i Fernie i Kanada är i stort sett alla butiker stängda på fm. om det har snöat mer än 30 cm över natt. Då har ingen tid att jobba, dom är på berget i stället. :)
 
Fernie var min bas i vintras och det är precis en sån stad jag letar efter. Fast här i Sverige. Östersund är bra som stad men det verkar väldigt snöfattigt.
 
öringen; sa:
Det beror på att det är September just nu, och jämför man dessutom med Fernie så får man naturligtvis problem ;)

Nja, visst är det hårt att jämföra med Fernie. Men Åre ligger ju faktiskt i snölä.
Men måste det vara i Sverige? Narvik ligger ju nästan i Sverige...
Där har du, för att citera en annan forummedlem, "en stadsbacke på steroider" för morgonåken, massa möjligheter till turer och Riksgränsen ligger alldeles runt hörnet.
 
Jonas P; sa:
öringen; sa:
Det beror på att det är September just nu, och jämför man dessutom med Fernie så får man naturligtvis problem ;)

Nja, visst är det hårt att jämföra med Fernie. Men Åre ligger ju faktiskt i snölä.
Men måste det vara i Sverige? Narvik ligger ju nästan i Sverige...
Där har du, för att citera en annan forummedlem, "en stadsbacke på steroider" för morgonåken, massa möjligheter till turer och Riksgränsen ligger alldeles runt hörnet.

Om man dessutom flyttar direkt till Riksgränsen så slipper man ju bo i en stad också :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rockocean Snowboard och graviditet - går det ihop? Tjejforum 19
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
soccergirl Från multisport till maraton (med vissa problem :) Tjejforum 3
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
crest Kissflaska till damer Tjejforum 32
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.