• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan!

Har nyligen upptäckt Utsidan när jag sökte info om kajakpaddling. Blev fascinerad av denna sida med all möjlig (och omöjlig) information och är nu medlem. Dock lite nedslående att så få "debattörer" är kvinnor, förutom Utsidans egna Ulrika finns på "kottetoppen" ingen kvinna förrän på plats cirka 59, Camilla Wikström. Har läst flera av hennes inlägg som är sakliga och informativa. Föredömligt och inspirerande.

Nu är det förstås inget självändamål att ligga högt på kottetoppen, men lite sorgligt att så få kvinnor delar med sig av sina erfarenheter, eller inte tycker sig ha värdefull information att komma med. Eller av andra anledningar...? Kanske sitter vi helt enkelt mindre vid datorn och är mer ute i naturen? Vidare, när man tittar i t.ex. en av Naturkompaniets affär i Göteborg finns knappt något i damversioner. Och ett helt annat område; i radioprogram där man uppmanas/uppmuntras att ringa in om prata om något ämne, är minst 90% av samtalen från killar/män. Blir omväxlande trött på män som tar mycket plats, ömsom på kvinnor som tar för lite plats. Uppgiven, nja lite...

Har läst tidigare debatt om ett tjejforum eller inte, så jag vill påpeka att detta är inte menat som en provokation, män har självklart också skrivit substantiellt och jag har lärt mig massor. Dock är detta inlägg menat som en uppmuntran åt de kvinnor som skriver och delar med sig. Jag läser gärna! Och ja, ett tjejforum verkar behövas. Också.

Låtom oss fortsätta tycka, ta plats och delge våra erfarenheter på lite fler ställen, inte bara på Utsidan.
/Soliga hälsningar från Ingela
 
önsketänkande?

...och på skämt eller åtminstone m förhoppning i rösten kan man kanske säga att kvinnor gör medan männen pratar...

(förhoppning om att kvinnorna gör, alltså. inget fel i att prata.)

på ett mer personligt plan känner jag att åtminstone jag kanske inte har så mkt att komma med (än). med hopp om att den saken kommer att förändras, alltså!
 
Håller med om att tjejer bör försöka ta lite mer plats.

Gör det bara inte till en överdrift så att ni får männens behov av att hävda sig. :)

Det är helt otroligt vilket hårklyveri det kan bli här ibland då vissa försöker visa sinna briljanta kunskaper. ( det gäller nog även för undertecknad själv)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
soccergirl Från multisport till maraton (med vissa problem :) Tjejforum 3
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
crest Kissflaska till damer Tjejforum 32
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.