• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

ryggsäck till flickvännen

klart tjejen ska ha en riktig ryggsäck- vi har dock rätt svårt att hitta modeller som passar kort rygg (hon är ca 161cm lång) och smal midja.

kanske nån här som kan komma m tips?

den är tänkt att vara i första hand typ dagsturssäck till lite allt möjligt - klättring, skidåkning osv så nåt i stil m ca 30-35l kan väl vara lagom.

det hade varit skönt att slippa pynta upp 1600:- för en Arcteryx så om den är billigare än så så är det ett plus
 
victor

jag har ungefär samma kroppsbyggnad och är väldigt nöjd med min Haglöfs Victor 35L.
kostade en del(~900) men det var det värt.
har faktiskt använt den mer än planerat.
 

Guest

Gäst
Kanske Tierra...

Ta en titt på Tierras Couloir säckar, de ligger på omkring 1295 kronor och finns i 3 storlekar, 35, 40 och 55 liter. Har tre olika fasta rygglängder så kanske nån passar. Lär väl finnas på Tierra i Malmö.
 
Prova!

Ville bara tillägga att man faktiskt kan komma väldigt billigt undan om man vet vad man letar efter och inte drabbas av märkeshysteri! Naturligtvis så får man vad man betalar för, men varför betala för saker man inte behöver? Hittar man utrustning som passar från början så behövs ju inga större inställnings möjligheter! Själv så anser jag att en dagstursäck inte behöver vara så påkostad eftersom det sällan blir vare sig vikter eller sträckor. Men slutligen: PROVA! Var kräsen! Som vi säger i småland: Att köpa skit är aldrig billigt!
 
Är själv kort (159 cm) och har äntligen hittat "min" dagsäck. Norröna Versting, 35 l tror jag den är. Sitter fantastiskt på min rygg, och har många användningsområden. Lätt att dra ihop om litet i säcken, men lika enkelt slängs ett extra rep fast under spännremmen på taket.

Har tidigare bl a haft Haglöfs tight i olika versioner, men där är bärremmarna för breda och hårda. Speciellt klättring kändes aldrig bra med den. Tyvärr är ju Norröna gräsligt dyr, men förhoppningsvis håller den istället. Pröva fördomsfritt en massa olika märken - alla ryggar är olika.
 
Deuter

Jag har själv en Deuter Aircontact 40 l som passar bra till dagsturssäck. Den går att komprimera ganska rejält om man vill ha den lite smidigare men rymmer samtidigt ganska mycket. Den har ett väldigt rejält bärsystem för en såpass liten ryggsäck. Dessutom går det att ta av avbärarbältet om man inte ska bära så mycket och vill vara smidigare. Man kan också justera rygglängden så att den passar för korta personer. Min flickvän (155 cm) brukar låna den och är väldigt nöjd.
Finns att köpa på http://www.globetrotter.de. Finns även i andra storlekar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kajhaj stor ryggsäck för kort kvinna Tjejforum 13
cissiej Ryggsäck för kortvuxen Tjejforum 1
ulrikagunnarsson Ryggsäck för tjejer? Tjejforum 13
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
soccergirl Från multisport till maraton (med vissa problem :) Tjejforum 3
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
crest Kissflaska till damer Tjejforum 32
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.