• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Från multisport till maraton (med vissa problem :)

Hej!

Jag heter Anna och gilla multisport - framförallt tvlingar med långa löpsträckor. Nu har jag blivit sugen på att springa maraton och undrar några saker. Är det nån som har några bra träningstips om man är vältränad och vill springa sin första mara? Finns det något sätt att träna på att springa på asfaltsunderlag som jag inte gillar? Sen det där med att dricka mycket som man ska göra... Under en tävling ute i ödemarken är det ju inte så svårt att stanna och kissa men inne i stan på ett maraton..? Är det verkligen socialt accepterat att kissa på sig? Jag tycker inte det känns speciellt trevligt... dessutom kan jag knappt även om jag försöker - jag har nämligen testat en gång för att se hur äckligt det var... Men det är klart, det är ju mest vatten som kommer ut. Sen finns det ju ofta lite toaletter vid banan, men som nu när jag kollade på stlhm maraton var det ju en massa kö till dessa och då känns det ju meningslöst... Ska man välja några speciella kläder? Bindor? Känns tråkigt att detta problem ska uppta tankekraft...

/anna (som inte vill stå i toakö när tiden tickar...=
 
När jag sprang Stockholm marathon, -01, så var det ingen som brydde sig om att använda toaletterna. Folk pissade vid första bästa stället! Visst, det kan bli lite snack om du väljer att pissa på slottet! Men annars var det faktiskt rätt sjukt att se hur många som egentligen bara tog ett par steg åt sidan och pissade utan att bry sig det minsta. Båda könen med, så det var inte bara männen...

Det är väl vanligast i början. Efter en mil så svettas du så pass mycket så du lär inte behöva pissa....

/
 
Hej!

Angående kissproblemet har jag inget svar.. =) Men jag tror att det är många med samma problem och enligt vad föregående skribent skrev, verkar det ju lösa sig för de flesta.. =)

Angående träningsupplägget har jag däremot ett bra tips!! http://www.marathon.se
Gå in där och kolla på träningsprogram. Det finns ett 26-veckorsprogram som börjar nu i december med olika nivåer. Det är gjort av proffset Anders Szalkai. Där kan du själv välja vilken nivå du vill lägga dig på och även få massvis av bra och relevanta tips!

Lycka till!!
 
Min erfarenhet av Stockholm marathon är att såväl tjejer som killar kissar precis vid sidan om banan. Toalettkön är väl för de stackare som måste skita.
/Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonecca Multisport Tjejforum 2
Anette Grinde Multisport 22 september 2002 Tjejforum 0
Klockren Ninja Springkompis till 3 dagars tur i Jämtland! Tjejforum 0
michaelahogberg Vandring till sommaren? Tjejforum 10
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
cgj71 Snälla, följ med till Island Peak 1 maj! Tjejforum 0
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
katka433 Samåkning till Vansbro tjejsim Tjejforum 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Tjejforum 0
adventure_transport 2 stolar lediga till Island Tjejforum 2
Monique Vandringsresa till Europa i sommar?? Tjejforum 0
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
skogsdaniel Besattningskvinna sokes till vegan Sally Blue Tjejforum 0
annicaal paddlare till ÅEC, 3 juli, sökes!!! Tjejforum 0
emse till tornedalens fhsk i höst? Tjejforum 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Tjejforum 0
crest Kissflaska till damer Tjejforum 32
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
JohannaW Bilkompis till Chamonix? Tjejforum 0
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
Vertical Mind Prylar till en brud Tjejforum 1
Anette Grinde Inbjudan till; Roslagen Adventure Race 22/9 2002 Tjejforum 0
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
komodo Tjej till Stockholmsbaserat C2-lag! Tjejforum 4
ulindh Välkommen till Utsidans tjejforum! Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.