Impregnera G-1000

Hej!

Jag har ett par Fjällräven Vidda i G-1000 tyget. Finns det någon annan impregnering än grönlandsvaxet som verkligen fungerar till G-1000 tyget?

Skulle vara skönt med något man stoppar i tvättmaskinen.
 
Nikwax Cotton Proof används i maskin, frunkar nog rätt bra. Du kan ju kombinera, använda lite extra grönlandsvax på utsatta ställen.
 
Har hittat detta fabrikat på internet, men det finns olika typer. Vilket ska man använda om man ska bada in impregneringen?
 
Jag har använt Nikwax TX och Nikwax Tech Wash till alla mina ytterkläder. TX är bra till Gore-Tex och Tech Wash till G-1000 trots att det på också den burken står att den är bra till Gore-Tex.

Nikwax.jpg


Jag är riktigt nöjd med resultatet. Självfallet klarar mina gamla Grönlandsbyxor inte hällregn men ett vanligt lättare regn står de emot en stund.

~Paul~
 
När jag var "liten" använde vi något som hette Grönlandsvalla på utsatta ställen knän ok längst ned på byxan men detta var ju på stenåldern :)
 
Karl-Johan; sa:
När jag var "liten" använde vi något som hette Grönlandsvalla på utsatta ställen knän ok längst ned på byxan men detta var ju på stenåldern :)
En sådan har jag också hemma Johan, inköpt för ca 15 år sedan. Men jag tror att den finns än idag?!

~Paul~
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...