Black Diamonds" Stormline Stretch Full Zip" - omöjliga tryckknappar...?

Är det inte bara att lämna tillbaka om du inte är nöjd.
Du skrev att du har fri retur.
Problemet är att jag har så otroligt svårt att hitta byxor som passar min tydligen konstiga kropp. Och här dök de upp, med alla önskade parametrar på plats.

Men tipsa gärna om andra minst lika lätta regnbyxor med smal rumpa/mage men vidd kring lår/knän, hellånga blixtlås, stretch i tyget samt lika bra värden på VP och ånggenomsläpplighet, så går BD-byxorna på retur ;)
 
Jag har samma knäppning på mina som jag köpte i somras. De är rätt hårda att knäppa och knäppa upp men ju mer man öppnar och knäpper desto lättare går det. Jag har dam iofs, så det kanske är skillnad jämfört med herr? Men det kan också vara så att tryckknapparna är lite väl tajta på just det partiet.
 
Mailväxling nyss...
Addnature" sa:
Hej ,
Tack för ditt mejl.
Tyvärr, dom säger bara att knapparna kommer ge med sig efter man har använt dem. Om dem inte gör det, återkom till oss så gör vi ett reklamationsärende om saken.
Med vänliga hälsningar,
Claudia
Joanna" sa:
Hej, att återkomma med ”reklamation” har jag mindre nytta av om/när jag står i regnstorm på fjället med trasiga regnbyxor. De har ju haft bättre tryckknappar på samma byxor förr, så detta är uppenbart en kortsiktig besparing från deras sida. Kortsiktig, eftersom jag nu tyvärr måste avstå/returnera deras produkt och leta bland konkurrenternas.
Stort tack för att ni på Addnature lagt ner tid och engagemang i detta.
/Joanna
 
Jag har samma knäppning på mina som jag köpte i somras. De är rätt hårda att knäppa och knäppa upp men ju mer man öppnar och knäpper desto lättare går det. Jag har dam iofs, så det kanske är skillnad jämfört med herr? Men det kan också vara så att tryckknapparna är lite väl tajta på just det partiet.
Tack, ger lite hopp. På mitt ex känns det som tyget hinner gå sönder innan knapparna blir rimligt medgörliga. Jag var faktiskt rädd att ha sönder byxorna redan vid provning hemma. Har inte bestämt hur jag ska göra, har ju lite tid på mig att leta alternativ. Hittar jag inget så får jag väl chansa.
 
Dax för lite återkoppling. Jag tog Gud i hågen, behöll byxorna och har nu använt dem intensivt och rätt hårdhänt på två veckors alpin tur i Tatra. Känns faktiskt som rätt beslut så långt - brallorna är lätta, smidiga, välskurna, obylsiga men ändå med full frihet att t o m klättra i, tillsynes (så långt) tillräckligt stryktåliga, helt acceptabelt "osvettiga" för att vara membrantyg, höll för heldagsregn och tryckknapparna blev faktiskt mer lätthanterliga med tiden.

Jag hade ändå önskat större tryckknappar, fler fickor och att blixtlåsen varit delbara både längst ner och längst upp (om det är tekniskt möjligt? Men längst ner om man måste välja). Både av/påtagning och delvis öppning för ventilation hade då funkat bättre, men det går att anpassa användningen till även den förefintliga "delbart endast längst upp"-versionen.

Återstår att se hur de håller i längden.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.