Hjälp med att föra över karta

Hej,

har precis skaffat en Garmin Legend cx och friluftskartan. Jag får följande meddelande när jag vill föra över kartan:

"Ett fel inträffade vid kommunikation med eneheten. Kontrollera att enheten är ansluten och påslagen. Om felet kvarstår måste du ev starta om enheten."

Har kollat allt. Nån som vet vad det beror på?

Tillägg:

Jag kan skicka över waypoints mm utan problem men inte kartor från Friluftskartan Pro.

Borde vara nåt med den då kanske...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Inte vet jag, skulle kunna vara nåt med installationen. Varför tror du inte att det är nåt med registret??

Registret

zirkaloy; sa:
tack. Verkar dock inte vara något med registret...

Vadan denna slutsats? När ett program (plattform Windows) inte funkar så beror det ofta på något ”skit” i registret (egen erfarenhet).

Jag ”brukar” avinstallera och sedan rensa i registret när ett program slutat fungera och hittills har det alltid hjälpt. Senast förra veckan fick jag ”rycka ut” då en bekant inte kunde föra över hans nyinköpta Bluechart till GPSen.

Per

Inte vet jag, skulle kunna vara nåt med installationen. Varför tror du inte att det är nåt med registret??

Problemet löst!!

Jag har två hårddiskar i min dator och per default installeras Map Source på C: och Friluftskartan på D:. Jag var inte uppmärksam på det vid första installationen men nu funkar det.

Tack alla för era råd dock!

zirkaloy; sa:
Problemet löst!!

Jag har två hårddiskar i min dator och per default installeras Map Source på C: och Friluftskartan på D:. Jag var inte uppmärksam på det vid första installationen men nu funkar det.

Tack alla för era råd dock!

Märkligt felmeddelande för denna typ av fel. Jag har för övrigt också 2 hårddiskar och jag försöker styra alla installationer till den hårddisk som inte är C: om det går. Jag lyckads styra installationen av MapSource till hårddisk E:

Men då har vi alla lärt oss något nytt, som vi kan lägga på minnet och ta fram i fall någon fler skulle få samma felmeddelande.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips