Hjälp med att föra över karta

Hej,

har precis skaffat en Garmin Legend cx och friluftskartan. Jag får följande meddelande när jag vill föra över kartan:

"Ett fel inträffade vid kommunikation med eneheten. Kontrollera att enheten är ansluten och påslagen. Om felet kvarstår måste du ev starta om enheten."

Har kollat allt. Nån som vet vad det beror på?

Tillägg:

Jag kan skicka över waypoints mm utan problem men inte kartor från Friluftskartan Pro.

Borde vara nåt med den då kanske...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Inte vet jag, skulle kunna vara nåt med installationen. Varför tror du inte att det är nåt med registret??

Registret

zirkaloy; sa:
tack. Verkar dock inte vara något med registret...

Vadan denna slutsats? När ett program (plattform Windows) inte funkar så beror det ofta på något ”skit” i registret (egen erfarenhet).

Jag ”brukar” avinstallera och sedan rensa i registret när ett program slutat fungera och hittills har det alltid hjälpt. Senast förra veckan fick jag ”rycka ut” då en bekant inte kunde föra över hans nyinköpta Bluechart till GPSen.

Per

Inte vet jag, skulle kunna vara nåt med installationen. Varför tror du inte att det är nåt med registret??

Problemet löst!!

Jag har två hårddiskar i min dator och per default installeras Map Source på C: och Friluftskartan på D:. Jag var inte uppmärksam på det vid första installationen men nu funkar det.

Tack alla för era råd dock!

zirkaloy; sa:
Problemet löst!!

Jag har två hårddiskar i min dator och per default installeras Map Source på C: och Friluftskartan på D:. Jag var inte uppmärksam på det vid första installationen men nu funkar det.

Tack alla för era råd dock!

Märkligt felmeddelande för denna typ av fel. Jag har för övrigt också 2 hårddiskar och jag försöker styra alla installationer till den hårddisk som inte är C: om det går. Jag lyckads styra installationen av MapSource till hårddisk E:

Men då har vi alla lärt oss något nytt, som vi kan lägga på minnet och ta fram i fall någon fler skulle få samma felmeddelande.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips