PROBLEM Fril pro v2! Hjälp

hej !

Jag har införskaffat mig en en garmin astro 320 för jakt och hade sedan tidigare en friluftskartan pro över sveland och köpt nu till en friluftskartan pro v2 över götaland. och Gick hem glad i hågen och satte igång med installationer osv.

TYckte att jag gjorde allt rätt, men stötte på problem, låste upp kartorna på garmins hemsida och fick ner götalandskartan på gpsen. Nu när jag pillat lite Har jag svelandkartan i mapsource och mapsource hittar inte götalandskartan, och i basecamp står det att götlandskartan inte är upplåst och att svelandskartan inte är installerad.

Om jag följer deras instruktioner och går in på garmins hemsida och ska låsa upp står det att produktnyckeln är använd med röd text. om jag då trycker hämta lösenkåd typ stå det med grön text att kartan har hämtats till din enhet. Sveland kartan verkar allså vara upplåst, men götlandskartan ÄR upplåst men vill inte funka?

I gps nu har jag alltså lyckats slarva bort götalandkartan och fått dit sveland ! Blir helt galen, hur ska jag göra för att få in Götaland i mapsource igen och få den upplåst i basecamp ?

Håller på och riva av mig håret bli helt tokig på all jävla teknik ! :(

Hjälp

hej !

Jag har införskaffat mig en en garmin astro 320 för jakt och hade sedan tidigare en friluftskartan pro över sveland och köpt nu till en friluftskartan pro v2 över götaland. och Gick hem glad i hågen och satte igång med installationer osv.

TYckte att jag gjorde allt rätt, men stötte på problem, låste upp kartorna på garmins hemsida och fick ner götalandskartan på gpsen. Nu när jag pillat lite Har jag svelandkartan i mapsource och mapsource hittar inte götalandskartan, och i basecamp står det att götlandskartan inte är upplåst och att svelandskartan inte är installerad.

Om jag följer deras instruktioner och går in på garmins hemsida och ska låsa upp står det att produktnyckeln är använd med röd text. om jag då trycker hämta lösenkåd typ stå det med grön text att kartan har hämtats till din enhet. Sveland kartan verkar allså vara upplåst, men götlandskartan ÄR upplåst men vill inte funka?

I gps nu har jag alltså lyckats slarva bort götalandkartan och fått dit sveland ! Blir helt galen, hur ska jag göra för att få in Götaland i mapsource igen och få den upplåst i basecamp ?

Håller på och riva av mig håret bli helt tokig på all jävla teknik ! :(

Hjälp

hmm känner allt för väl igen detta...Garmins licenshantering är minst sagt snårig och med detta sagt (klen tröst jag vet :) ) är att du inte är ensam om att uppleva detta och liknande problem. Numera när jag får Garmin/Mapsource problem ringer jag till supporten för att de skall få ordning på det problem som gäller för stunden......Där är de oftast riktigt hjälpsamma så testa det snarare än att utveckla flint!

Lycka till
/J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips