Heatstick från Heatgear

Värm med gas fast utan låga, Heatstick.
Funkar tydligen betydligt bättre än traditionell brännare vid kallväder, dock blir vattnet bara 90 grader varmt. Vem blir först att prova?

(otto27 hade en länk i en annan tråd men ingen verkar ha tagit notis om den)
 
så fort det är produkter som måste ha specialbränsle eller gas i specialbehållare som inte kan återfyllas och bara köpas dyrt på vissa ställen, så är det inget att ha.
 
Hehe, diverse troll som debatterar med sig själva har jag sett, men då brukar både namn och nick vara olika. Här var det samma nick, men mellan Peter och Valdemar:)

Raskesven
 
Hehe, diverse troll som debatterar med sig själva har jag sett, men då brukar både namn och nick vara olika. Här var det samma nick, men mellan Peter och Valdemar:)

Raskesven

Nja, jag rättar mig själv. ping->The Trooper & peter->valdemar, just to add some action to my life, vettu. 'Nicket' ändras i alla tidigare inlägg om det ändras, och jag har ändå inte skrivit nåt jag inte kan stå för (även i 'den' tråden).

On T: Om den funkar så som det är sagt så borde den kunna ersätta ett helt kök, om man kör med frystorkad mat och kaffe samt choklad i på kvällskvisten. 0,5 l*3 räcker, 1 l på morgonen till fika och termos och 0,5 l till nattamackan.


valdemar
 
Men, det blir fortfarande bara 90°C alltsâ inte ordentligt kokt vatten. Trots att dom pâ hemsidan talar om "boiling" och att det ger drickbart (sterilized) vatten (underförstâtt dödar bakterier).
 
Mera OT.

Koka är ett sätt att se till så att det är tillräckligt varmt utan instrument, redan 70-80 *C räcker för att ta kål på det mesta.


valdemar
 
Har för mig att kokning i 15 minuter tar kål på det mesta i vatten, hur mycket dör redan vid 80 grader?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stabbin Heatstick Kök och brännare 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.