Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Värm med gas fast utan låga, Heatstick.
Funkar tydligen betydligt bättre än traditionell brännare vid kallväder, dock blir vattnet bara 90 grader varmt. Vem blir först att prova?
(otto27 hade en länk i en annan tråd men ingen verkar ha tagit notis om den)
så fort det är produkter som måste ha specialbränsle eller gas i specialbehållare som inte kan återfyllas och bara köpas dyrt på vissa ställen, så är det inget att ha.
Hehe, diverse troll som debatterar med sig själva har jag sett, men då brukar både namn och nick vara olika. Här var det samma nick, men mellan Peter och Valdemar
Hehe, diverse troll som debatterar med sig själva har jag sett, men då brukar både namn och nick vara olika. Här var det samma nick, men mellan Peter och Valdemar
Nja, jag rättar mig själv. ping->The Trooper & peter->valdemar, just to add some action to my life, vettu. 'Nicket' ändras i alla tidigare inlägg om det ändras, och jag har ändå inte skrivit nåt jag inte kan stå för (även i 'den' tråden).
On T: Om den funkar så som det är sagt så borde den kunna ersätta ett helt kök, om man kör med frystorkad mat och kaffe samt choklad i på kvällskvisten. 0,5 l*3 räcker, 1 l på morgonen till fika och termos och 0,5 l till nattamackan.
Men, det blir fortfarande bara 90°C alltsâ inte ordentligt kokt vatten. Trots att dom pâ hemsidan talar om "boiling" och att det ger drickbart (sterilized) vatten (underförstâtt dödar bakterier).
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer