Jag - en kund
Jag köpte ny ryggsäck för ett år sedan. Jag hade spanat in bl a en Bergans-rygga på nätet. Jag hittade säcken i en butik här i Malmö (en av de kompetentare/dyrare butikerna). Den var ca 10% billigare i nätbutiken.
Jodå, ryggsäcken passade perfekt. Jag hade gladeligen kunnat betala det högre priset i butiken men försäljaren hade en så tråkig attityd (näsan i vädret, vet allt, kan allt). Det provocerade mig, så jag kunde inte låta bli att börja käfta om priset. Och jag köpte köpte ryggsäcken i webbutiken...
Det är väldigt tråkigt om butiker med kompetens och bra produktsortiment måste slå igen p g a högre omkostnader etc. Jag vägrar dock att handla i en butik där man anser att det är nästintill butikspersonalens värdighet att prata med presumtiva kunder. Högre pris? Javisst, om butiken har fokus på att hjälpa sina kunder till ett bra köp.
/Håkan