Gissa position

Ny bild kommer här, var är vi?

Hm. Tyckte att det såg bekant ut, lite till höger och bakom den här fotopositionen kanske?

IMG_1816.b.jpg

Det borde då vara Siellanjunni från tvärdalen efter Ballinvaggi, om jag inte helt har misstagit mig på plats.

Om det nu skulle vara en tidigare visad bild så tycks vi alla ha glömt den. Och jag har ingen aning men gissar på västra Padjelanta någonstans.

Vattenfallet ligger nordost om västra Padjelanta, och bakom fotografen ser det ungefär* ut såhär:

gpmw8.jpg

*) bilden tagen lite senare i vandringen, så ej exakt samma plats, men det är samma vatten och liknande sluttning

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
God poäng, lite mer ledtrådar:

Bilden från "bakom fotografen" är tagen från en led, och en annan led går på andra sidan vattnet.

Det är samma tur som jag passerade föregående bildplats.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips