Gissa position

God poäng, lite mer ledtrådar:

Bilden från "bakom fotografen" är tagen från en led, och en annan led går på andra sidan vattnet.

Det är samma tur som jag passerade föregående bildplats.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ah, det namnet hade jag inte hört tidigare, men ja, det är fallet i bäcken som kommer från Njuikkostakvaggi. Och lite snabb sökning på Fantomenfallet säger att det är helt rätt!

Bild nummer två var tagen ca 500m längre söder ut på leden längs Alisjavris östra strand, med kungsleden på andra sidan sjön. Vi tog den vägen efter platsen vid förra bildgåten.

Ja, den vandrande vålnaden har kanske varit på tur här och döpt fallet? Det är ju det näst berömda fallet i området efter Frippes fall :) Jag ska återkomma med nästa bild senare i kväll.

Nästa bild, var är vi och vad är höjden på den här toppen?
105_0541.JPG

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.