Gissa position

Kul, fina bilder och skickligt att ställa utsidans expertis trots det generösa perspektivet.

Här kommer en ny bild:

IMG_5861.jpg

Jag tror att kortet är taget på sluttningen nordväst om Bassoajvve (kanske på väg till eller från Skierffe). Niehter i bildens mitt. Ridok i vänsterkanten och där bakom Bielloriehppe.

Litet intetsägande miljö kanske, det är inte direkt Bielloriehppe i bakgrunden! Ingen av topparna på bilden når över 1100 meter.
Lägger till 2 nya bilder. Den första visar platsen för ursprungsbilden och den andra ger vidare vy över sjön.
M5A00099.JPG
M5A00103.JPG

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Tja, inte så skyhöga fjällen och ändå finns det snö på dem, en torvkåta på sjölusspen, det borde ju vara långt upp i norr, så jag gissar norr om Ritsem?
Ops, Tore hann före mig, så jag ändrar mig och gissar Söder om Ritsem :)

Tja, inte så skyhöga fjällen och ändå finns det snö på dem, en torvkåta på sjölusspen, det borde ju vara långt upp i norr, så jag gissar norr om Ritsem?
Ops, Tore hann före mig, så jag ändrar mig och gissar Söder om Ritsem :)
Att det fortfarande är snö på fjällen beror att det är tidigt på säsongen, runt midsommartid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips