Gissa position

Fotovinkeln har alltså betydelse! Läckra bilder med molnen, mycket bättre än klarblå himmel, tycker jag. Men jag förstod inte ledtråden att bilden var tagen i torsdags.

Innan nästa fjälltur efter midsommar har jag inga bilder att visa. Hoppas någon annan kan bidra!
 
ja moln är ofta finare än klarblå himmel, men området kring nallo är fint i nästan alla väder! ledtråden med att fotot var taget i torsdags var för att jag just innan hade en annan gåta med färska bilder tagna bara några kilometer söder om nallo, så ledtråden var att jag befann mig i närheten bara. inte söder om ritsem direkt.
 
Kanske ser vi Azekcohkka 1620 m, framför det Skaiddicohkka 1427 m, och bilden är taget från östra änden av Teusajaure?

Precis, öständen och utloppet av Teusajaure är rätt svar! Fotorikningen är längs sjön åt nordväst och vi ser ända bort till Azekcohkka och Rezebakti på andra sidan. Kungsleden ligger gömd någonstans mellan branterna på norra sidan.
 
Azekcohkka och Passglaciären borde man besöka, området ser mycket intressant ut på fjällkartan och flygbild! Nästa bild, vad heter fjället som ses i fjärran?
IMG_0652.JPG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.