Ja, och vi är till och med norr om Ritsem...Ingen aning, jag får börja gissa att vi är norr om Sourvadammen ...
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ja, och vi är till och med norr om Ritsem...Ingen aning, jag får börja gissa att vi är norr om Sourvadammen ...
Fel svar. Norrut ska vi. Sommaren 2021, pga covid 19 begränsningar, kunde vi inte resa utomlands.Kan det vara Livamvaggi? I så fall skulle berget kunna vara Gorjjacohkka?
Så då fick man stanna utomlandsFel svar. Norrut ska vi. Sommaren 2021, pga covid 19 begränsningar, kunde vi inte resa utomlands.
Det fick man verkligen göra (stanna i Finland mao). Jag tog bilden från östra änden av finska sjön Tierbmesjavri, 44 kilometers avstånd till Pältsan, som är rätt svar. Den sommaren fick vi nöja oss med finska fjäll, av vilka några exemplar nedan:Så då fick man stanna utomlands. Det är Pältsan/Moskkugaisi långt därborta.
Jag gissar att det är en å i Jämtlands län.Den här bilden var mycket enklare att ta. Vilket är vattendraget?
Det stämmer bra det.Jag gissar att det är en å i Jämtlands län.
Alldeles riktigt. Vi ser en sträcka av Enaforsen fotad från E14-bron över Enan. Storsnasen i bakgrunden.Då är det kanske Enan, i så fall med Snasahögarna i bakgrunden?