Gissa position

Ja, det finns inte många ställen i svenska fjällen där glaciärerna täcker vattendelaren o "flyter" åt olika håll. Vilket gjorde det lättare att hitta rätt plats på kartan. Mera nya bilder, ös på!

okej jag hoppar in igen! kan inte hålla mig. vart tog jag denhär bilden för två veckor sen? och hur hög är toppen i bakgrunden?

Bilagor

• IMG_9499.JPG
    IMG_9499.JPG
    1.8 MB · Visningar: 89
zoomar ut lite, så, under 1600möh, kalfjäll, norr eller söder om ritsem är det.

Bilagor

• IMG_9500.JPG
    IMG_9500.JPG
    1.7 MB · Visningar: 89

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
lite mer utzoomad nu då, två veckor sen, hur hög är toppen på första bilden.

Bilagor

• IMG_9501.JPG
    IMG_9501.JPG
    1.8 MB · Visningar: 92
lite mer utzoomad nu då, två veckor sen, hur hög är toppen på första bilden.

Har inte kollat genom gamla foton men av någon anledning känns det som att kojan är den som är ovanför renvaktarstugan som är ovanför bron över Aliseatnu. Och då borde toppen vara 1701 möh.

Mest en gissning för att få igång budgivningen.

nu får ni hela bildserien, och nu gissar jag rätt svar kommer att komma ganska snabbt! superfin dag norr om ritsem. men hur hög är toppen bakom renoveringsobjektet?

Bilagor

• IMG_9499.JPG
    IMG_9499.JPG
    1.8 MB · Visningar: 92
  • IMG_9500.JPG
    IMG_9500.JPG
    1.7 MB · Visningar: 90
  • IMG_9501.JPG
    IMG_9501.JPG
    1.8 MB · Visningar: 101
  • IMG_9502.JPG
    IMG_9502.JPG