Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En rätt anonym topp. Jag har tänkt att jag borde ta en tur dit någon vinter, inbillar mig att det borde vara alldeles lagom brant för ett fint utförsåk. Å andra sidan har jag aldrig hört talas om nån som åkt skidor här, men det är nog mest för att det finns gott om mer dramatiska utmaningar i närområdet. Vad heter fjället?

IMG_1818.JPG

Nagirvarri, finns en massa fin skidåkning där, jag har åkt där många gånger med olika vänner och det åks endel av folk som bor i kiruna. är en solskyddad ränna som vetter mot vägen som har kvar snö ibland i juni som ofta är ett fint sista åk för säsongen. och bultade klätterleder på en klippa just på andra sidan järnvägen.
Inte så anonym för alla fiskare som pimplar i sjön där, och försäsongspeppade toppturare från kiruna. väl värt ett besök!

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips