Kanske skulle du ha frågat just om fotoplatsen
? Då kunde jag ha gissat tex Buarkantjahke?
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Buarkantjahke är så gott som rätt, jag är på väg upp på borgahällan. Motivet är väl 6-7 mil bort så att se exakt var jag befinner mig o pricka rätt på några hundra meter är bra jobbat.Kanske skulle du ha frågat just om fotoplatsen? Då kunde jag ha gissat tex Buarkantjahke?
Det ser ut o vara helt rätt svar 🙂. Var som sagt inte hundra själv o tänkte först några grader åt syd och hamnade på en klump i Jämtland som såg ganska lik ut på Google Earth. Men medan du skrev första inlägget så kollade jag igen och hamnade i børgafjell istället och insåg att det nästan som vanligt var ett fjäll i Norge som jag hade lagt märke till på långt håll.Google earth hjälpte till. Toppen på bilden tror jag är Jetnamsklumpen i Börgefjell nationalpark i Norge?
Är det taget i Kebnekaisefjällen nånstans?Ledtråd
Det litet kvar av glaciären som gjort den stora gropen på norra sidan av det efterfrågade fjället:Visa bilaga 34595Visa bilaga 34596
Jag tror att de här fjällen har annan en annan definition än Kebnekaisefjällen, trots att vi är på samma kartblad, BD6.Är det taget i Kebnekaisefjällen nånstans?
Vi är inte i Mårmafjällen heller. Här en till bild från annan vinkel, tagen på morgonen:Jag drar till med Moarhmmacohkka.