Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Synd med den dåliga utsikten, granntoppen Saitaristjåkkå har en ovanligt alpin resning för att vara i svenska fjällen. Någon som har bild o vill lägga upp den kan passa på, jag har inga.
Verkar ha klingat av lite så jag lägger upp en bild. Är faktiskt inte helt 100 själv på vilken topp detta då den var långt borta o zoomade max men har mina aningar så vilken topp är detta?
Verkar ha klingat av lite så jag lägger upp en bild. Är faktiskt inte helt 100 själv på vilken topp detta då den var långt borta o zoomade max men har mina aningar så vilken topp är detta?Visa bilaga 34558
Buarkantjahke är så gott som rätt, jag är på väg upp på borgahällan. Motivet är väl 6-7 mil bort så att se exakt var jag befinner mig o pricka rätt på några hundra meter är bra jobbat.
Det ser ut o vara helt rätt svar 🙂. Var som sagt inte hundra själv o tänkte först några grader åt syd och hamnade på en klump i Jämtland som såg ganska lik ut på Google Earth. Men medan du skrev första inlägget så kollade jag igen och hamnade i børgafjell istället och insåg att det nästan som vanligt var ett fjäll i Norge som jag hade lagt märke till på långt håll.
Av en slump har jag tillbringat de senaste dagarna med att planera en tur till Börgefjell nationalpark, läste en bok (Byrkije-Börgefjell av Steinar Johansen och Kjartan Trana) och sökte bilder på nätet så kände genast toppen på bilden. Planen är att börja turen från Stekenjokk, bestiga Kvigtinden och komma tillbaka sen. Får se om turen någonsin kommer av. Nästa bild, vilket fjäll har vi här?
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer