Gissa position

Google earth hjälpte till :). Toppen på bilden tror jag är Jetnamsklumpen i Börgefjell nationalpark i Norge?
Det ser ut o vara helt rätt svar 🙂. Var som sagt inte hundra själv o tänkte först några grader åt syd och hamnade på en klump i Jämtland som såg ganska lik ut på Google Earth. Men medan du skrev första inlägget så kollade jag igen och hamnade i børgafjell istället och insåg att det nästan som vanligt var ett fjäll i Norge som jag hade lagt märke till på långt håll.
 
Av en slump har jag tillbringat de senaste dagarna med att planera en tur till Börgefjell nationalpark, läste en bok (Byrkije-Börgefjell av Steinar Johansen och Kjartan Trana) och sökte bilder på nätet så kände genast toppen på bilden. Planen är att börja turen från Stekenjokk, bestiga Kvigtinden och komma tillbaka sen. Får se om turen någonsin kommer av. Nästa bild, vilket fjäll har vi här?
Gissapå (2).jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...