Gissa position

Trevligt med en ny bild. Känns som Härjedalen, tycker jag. Kanske ser vi Stor-Axhögen från öster? Möjligen fotad från Gaske Miesehketjake?
 
Äntligen en riktig gissning! Snöfläckarna går att känna igen i Googles snedbilder.

Här en ovanlig fjällmiljö, vad heter platsen?
IMG_20200831_161704.jpg
 
Väldigt mycket lördagskväll och skjuta från höften med denna, men är det från Fulufjället?
Ingen dålig gissning alls. Du är i rätt ände av fjällkedjan, men behöver några ytterligare dagsmarscher för att komma hit. Vi är på ca 750 m höjd, vilket är en bit under det egentliga kalfjället. En subalpin fjällhed tror jag det kan kallas.
 
Ok, så kul!

Då tar jag en bild från vårt grannland åt väster. Jag hoppas det är ok om jag samtidigt tar en lite mer "informationsrik" bild och slänger med en ledtråd: En annan bild från denna tråd, i år, var tagen någon mil norr om den jag visar här. Så var är detta?
IMG_20190828_102255.jpg
 
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge ;) Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?

692.jpg
 
Haha, se där ja. Anledningen till att jag önskade att ta en bild från Norge var att jag ett begränsat urval från Sverige men desto mer från Norge, eftersom jag bor här. Jag ska hålla mig till hemlandet i framtiden. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...