Gissa position

Ok, så kul!

Då tar jag en bild från vårt grannland åt väster. Jag hoppas det är ok om jag samtidigt tar en lite mer "informationsrik" bild och slänger med en ledtråd: En annan bild från denna tråd, i år, var tagen någon mil norr om den jag visar här. Så var är detta?
IMG_20190828_102255.jpg

Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge ;) Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?

692.jpg

Haha, se där ja. Anledningen till att jag önskade att ta en bild från Norge var att jag ett begränsat urval från Sverige men desto mer från Norge, eftersom jag bor här. Jag ska hålla mig till hemlandet i framtiden. :)

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

lsjonsson

Avslutat
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge ;) Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?

Visa bilaga 33914

Åland då? Är det inte åt väster?;):)

Hejsan,

Tycker mig känna igen vyn från Nuvjavri inne i Sjaunja....men jag har iofs bara varit där på vintern, så man kanske är ute och cyklar

/ Stefan

Tycker mig känna igen vyn från Nuvjavri inne i Sjaunja....men jag har iofs bara varit där på vintern, så man kanske är ute och cyklar

Såvitt jag kan bedöma var det en mycket bra gissning! Nej, Nuvjávri är det inte och det är nog trögt att cykla dit :). Men för cyklister är detta vatten absolut inte oåtkomligt.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.