Gissa position

Ok, så kul!

Då tar jag en bild från vårt grannland åt väster. Jag hoppas det är ok om jag samtidigt tar en lite mer "informationsrik" bild och slänger med en ledtråd: En annan bild från denna tråd, i år, var tagen någon mil norr om den jag visar här. Så var är detta?
IMG_20190828_102255.jpg
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge ;) Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?

692.jpg
 
Haha, se där ja. Anledningen till att jag önskade att ta en bild från Norge var att jag ett begränsat urval från Sverige men desto mer från Norge, eftersom jag bor här. Jag ska hålla mig till hemlandet i framtiden. :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

lsjonsson

Avslutat
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge ;) Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?

Visa bilaga 33914

Åland då? Är det inte åt väster?;):)
 
Hejsan,

Tycker mig känna igen vyn från Nuvjavri inne i Sjaunja....men jag har iofs bara varit där på vintern, så man kanske är ute och cyklar

/ Stefan
 
Tycker mig känna igen vyn från Nuvjavri inne i Sjaunja....men jag har iofs bara varit där på vintern, så man kanske är ute och cyklar

Såvitt jag kan bedöma var det en mycket bra gissning! Nej, Nuvjávri är det inte och det är nog trögt att cykla dit :). Men för cyklister är detta vatten absolut inte oåtkomligt.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.