Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i NorgeTror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?
Visa bilaga 33914
Jag ska hålla mig till hemlandet i framtiden.![]()
Åland då? Är det inte åt väster?![]()
Fast, vi som utgår från parkeringar i Norge kallar det hellre Isdalen vid Rosta.
Ja det landet känner jag inte till så bra, där finns inga fjäll? Enligt wikipedia så är det så att " Åland är en självstyrande del av republiken Finland "![]()
Tycker mig känna igen vyn från Nuvjavri inne i Sjaunja....men jag har iofs bara varit där på vintern, så man kanske är ute och cyklar
Men corona gör det svårare att komma åt?Såvitt jag kan bedöma var det en mycket bra gissning! Nej, Nuvjávri är det inte och det är nog trögt att cykla dit. Men för cyklister är detta vatten absolut inte oåtkomligt.
Mina första tankar gick till Treriksröset. Är vi kanske i de trakterna? Kanske längs stora vägen mot Kilpisjärvi? I så fall skulle vattnet kunna heta Ylinen eller Alanen Kilpisjärvi. Eller är även jag ute och cyklar?