Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hmm, funderar på vilken ledtråd som finns i Majjens bilder. Det måste vara en plats där blåsten är påtaglig, eller hur!? 😉

Nu har väl Majjen själv gett svaret på gåtan. Kanske din egen tur då att lägga upp en ny bild, Majjen ?!

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Den dolda ledtråden som jag syftade på tidigare var att namnet på fotot var ”100 Stuor Jiertta…”. Syns om du sitter vid en dator och ”svävar” med markören över fotot.

Den dolda ledtråden som jag syftade på tidigare var att namnet på fotot var ”100 Stuor Jiertta…”. Syns om du sitter vid en dator och ”svävar” med markören över fotot.
Visst är det Stuor Jiertta. Jag trodde att den blå stenen i förgrunden skulle vara en ledtråd. Det är ledmarkering på leden/stigen från Pårek över Tjievrra.

I väntan på Sauvakavelija dristar jag mig att göra en liten fortsättning på ”dubbeltråden”. Jag gör en ”majjen” och hoppas att ni inte tar illa upp. Här får ni ett foto som är taget för över etthundra år sedan, ni kan säkert gissa vem som är fotografen. Det är från ett område som på många sätt ansluter till majjens blogginlägg.
RösetTillUtsidanKlipp.jpg

Senast ändrad:

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.