Gissa position

Eftersom du frågar efter en jokk svarar jag Njearrejohka, men borde kanske egentligen vara Njearreláhku eller Njearrejávri?
Rätt svar! Och ja, Njearrejohka är rätt svar till min fråga, men kanske var den fel fråga. På kartan nämns vattendraget Njearrejohka nedströms Njearrejavri så jag bara antog att det heter Njearrejohka också uppströms.
Nästa bild var så god!

Där har jag aldrig varit, men med hjälp av Google Earth hittade jag rätt till slut! Klurigt att fjällen på bilderna ligger i Norge. Men det var ju vattendraget som efterfrågades ;-)

Här är en bild som säkert kan kännas igen av många.
a3.jpg

Ok, kollade på referensbild fotat från stortoppen och fick inte ihop det 100, men även små förändringar i vinkel kan ge ganska olika vyer av en rygg :)

Vad heter sjön?

Bilagor

• IMG_20200828_103851.jpg
    IMG_20200828_103851.jpg
    4.5 MB · Visningar: 229

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.