Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, det var Bulkas där till höger på bilden som ledde mig till rätt svar. Kanske väntar vi nu att få gissningar på Majjens bild, så jag lägger inte ny bild.
En rundtur runt Pårtemassivet har lockat sedan Hans Fowelin beskrev den "hylla" som finns mellan Loametjåhkkå och Tjievrra å ena sidan och Njoatsosvagge å den andra. I år skulle den bli av. Igen.
www.utsidan.se
Nu har väl Majjen själv gett svaret på gåtan. Kanske din egen tur då att lägga upp en ny bild, Majjen ?!
En rundtur runt Pårtemassivet har lockat sedan Hans Fowelin beskrev den "hylla" som finns mellan Loametjåhkkå och Tjievrra å ena sidan och Njoatsosvagge å den andra. I år skulle den bli av. Igen.
www.utsidan.se
Nu har väl Majjen själv gett svaret på gåtan. Kanske din egen tur då att lägga upp en ny bild, Majjen ?!
Den dolda ledtråden som jag syftade på tidigare var att namnet på fotot var ”100 Stuor Jiertta…”. Syns om du sitter vid en dator och ”svävar” med markören över fotot.
Den dolda ledtråden som jag syftade på tidigare var att namnet på fotot var ”100 Stuor Jiertta…”. Syns om du sitter vid en dator och ”svävar” med markören över fotot.
Visst är det Stuor Jiertta. Jag trodde att den blå stenen i förgrunden skulle vara en ledtråd. Det är ledmarkering på leden/stigen från Pårek över Tjievrra.
I väntan på Sauvakavelija dristar jag mig att göra en liten fortsättning på ”dubbeltråden”. Jag gör en ”majjen” och hoppas att ni inte tar illa upp. Här får ni ett foto som är taget för över etthundra år sedan, ni kan säkert gissa vem som är fotografen. Det är från ett område som på många sätt ansluter till majjens blogginlägg.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...