Gissa position

......här kommer det rätta svaret! Grattis till brunobrun! Bilden är tagen från hyllan där man gärna tältar före nedstigning eller efter uppstigning från Rapadalen. Ny bild!

Tackar! Den sista ledtråden hjälpte mycket...jag har såklart också passerat "där nere".

Man får allt ligga i om man ska ta sig hit från Ruopsokjåhkå på två dagar, men det kanske kan gå ;-)

Jag har inte riktigt tid att fixa en ny bildgåta just nu, hoppas nån annan är sugen.

Eftersom jag var näst närmast på förra bilden så fortsätter jag med en ny bild.
På vilket berg är jag uppe här?

Bilagor

• IMG_2554.jpg
    IMG_2554.jpg
    58.8 KB · Visningar: 374

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Tack för bilden, det såg "knöligare" ut däruppe än jag föreställt mig.

Här kommer en ny topp att gissa på, vad heter den som är till höger i bild?

Bilagor

• IMG_3221.jpg
    IMG_3221.jpg
    247 KB · Visningar: 349
Det där är så likt Stuor-Ájgart att jag måste gissa på det. Trots att det är mindre än 14 dagar sedan jag själv lade upp en bild på det berget.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips