Gissa position

Nej, inte den jokken heller. Jag inser att bilden inte ger mycket vägledning, men de flesta Sarekvandrare har vadat den här jokken någon eller några gånger. Dock inte här uppe, utan där nere.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
......här kommer det rätta svaret! Grattis till brunobrun! Bilden är tagen från hyllan där man gärna tältar före nedstigning eller efter uppstigning från Rapadalen. Ny bild!

Tackar! Den sista ledtråden hjälpte mycket...jag har såklart också passerat "där nere".

Man får allt ligga i om man ska ta sig hit från Ruopsokjåhkå på två dagar, men det kanske kan gå ;-)

Jag har inte riktigt tid att fixa en ny bildgåta just nu, hoppas nån annan är sugen.

Eftersom jag var näst närmast på förra bilden så fortsätter jag med en ny bild.
På vilket berg är jag uppe här?

Bilagor

• IMG_2554.jpg
    IMG_2554.jpg
    58.8 KB · Visningar: 389
Tack för bilden, det såg "knöligare" ut däruppe än jag föreställt mig.

Här kommer en ny topp att gissa på, vad heter den som är till höger i bild?

Bilagor

• IMG_3221.jpg
    IMG_3221.jpg
    247 KB · Visningar: 361

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.