Gissa position

Hade sjäv vägen förbi där på min vandring år 2009, från Miellädno bron till Nasasvagge. Och här, vad heter fjället?
 

Bilagor

  • P7260038.jpg
    P7260038.jpg
    41.7 KB · Visningar: 433

avslutad210712

Gäst
Eftersom de stora rävarna när det gäller att gissa (veta) oftast är nästan spoton (och inte gissat ännu) så får väl jag som vanligt skjuta ordentligt från höften för att få igång ledtrådarna.

Åhkalmtjåhkkå väster om Njunjes

Med hänvisning till första meningen så är jag djupt imponerad av vissa på Utsidan som verkar ha varit "överallt" alternativt de som inte varit på platsen som söks men "genom kartstudier" kommer fram till rätt ställe.
 
Med 4832 inlägg visar man storhet, i någon kategori alla fall:) Gissningen är alldeles rätt! (Utom att det skrivas med A på fjällkartan) Ahkalmgårttje är väl det som ser mera intressant ut än själva -tjåhkkå när man vandrar i Tarradalen. Nästa bild, var så god!
 

avslutad210712

Gäst
Jisses. Det var faktiskt rätt oväntat även om det kändes lite rätt. Och dessutom utan att gå genom egna foton.

Nåväl här följer en bro och jag hoppas att den ser ut likadan idag för det är 39 år sedan jag tog fotot. Annars får jag pudla och be om ursäkt.
 

Bilagor

  • 19790715-17.jpg
    19790715-17.jpg
    43.2 KB · Visningar: 287
Påminner mig lite om bron över Valån mellan Valåstugorna och Lunndörren. Men det var flera år sedan jag gick där och minns inte så noga.
 
Hmm, norrut var det. Jag gissar att vi är i en dalgång med björkskog, där en led korsar biflöden till huvudjokken. Kanske är du i dalen mellan Abiskojaure och Unna Allakas? Där finns ju flera sådana biflöden. Hoiganjohka?
 
Bilden påminner vagt om bron över Sjnjuvtjudisjåhkå innan Gisuris. Men den ser inte riktigt ut som den gjorde för åtta år sedan.
 

avslutad210712

Gäst
Hmm, norrut var det. Jag gissar att vi är i en dalgång med björkskog, där en led korsar biflöden till huvudjokken. Kanske är du i dalen mellan Abiskojaure och Unna Allakas? Där finns ju flera sådana biflöden. Hoiganjohka?

Vi skall söderut
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.