Gissa position

avslutad210712

Gäst
På den tiden fotade man dia så man tog inte riktigt lika många foton men så här ser det ut strax nedanför bron. Vet att ett antal av Utsidans medlemmar borde ha passerat bron med tanke på deras berättelser.
 

Bilagor

  • 19790715-19.jpg
    19790715-19.jpg
    44.7 KB · Visningar: 349

avslutad210712

Gäst
När man passerat bron och gått ett tag och vänder sig om ser man det här
 

Bilagor

  • 19790716-18.jpg
    19790716-18.jpg
    50.4 KB · Visningar: 326
Flygbilden stämmer väldigt bra på Ruonekjåhkå och bron där. Och hit är det ju några dagsmarscher. Om detta är rätt så är du på väg mot Laisstugan.
 
Fina bilder och bra ledtrådar som lotsade mig rätt till slut. Även jag tyckte det såg ut som Vindelälven, men där bygger man fina hängbroar i trä, förnämligt hantverk. Hur den här bron ser ut idag vet jag inte, har inte passerat den, men den ser ju ut att vara rätt hållbar. Jag gissar att den finns kvar.

Här kommer en svår bild kanske, men en bra ledtråd är att jag går på en rösad sommarled, obetydligt nyttjad som synes. Vad heter sjön därnere?
 

Bilagor

  • Foto0291.jpg
    Foto0291.jpg
    84.5 KB · Visningar: 318
Ett dygn och ingen gissning. Det beror nog på vårvädret. Men kanske ändå dags för en ledtråd.

Jag har just kommit uppför bäckravinen vi ser i bilden. Jag fortsatte därefter mot kvällens tältövernattning, men med tanke på platsens namn kunde jag kanske ha fått bo inomhus.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.