Gissa position

Då testar jag med en bild.

Var stod jag?

cpic45ff2302a69d3.jpg

Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.

millimeter; sa:
Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.

Österut väl? Fotot är lite mörkt men jag kan inte riktigt se den djupa bäckravinen.

Mvh
Peter P.

larsl; sa:
Syterskalet från Dålkoetjåhke?

Helt korrekt!
Man undrar hur ni bär er åt...?

Henrik: Just med tanke på dig, så var jag noga med att inte ta något från sommarens tur runt Keb! ;) (Samtidigt kan jag ju erkänna att om jag inte hade haft inside-info om dig, så hade jag nog inte klarat av din bild.)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Teleobjektiv

kan trycka ihop perspektivet. Då Getvalstjärnen ligger så högt som 1200 meter så torde det vara fri sikt mot Sylarna.

Thure

dako; sa:
Är det inte Getvalstjärnen i Snasamassivet och i så fall ser man Sylarna i bakgrunden.

Bra gissat!

Bilden är tagen vid tjärnen strax söder om vindskyddet Snasahögarna. Är själv osäker på namnet på tjärnen då jag inte har kartan tillgänglig men du har säkert rätt. Riktningen är söderut, mot Sylarna.

Bilden är tagen med ganska mycket zoom vilket gör att Sylarna ser ut att ligga närmre. Tjärnen går fram till kanten och slutar i en bäck som rinner ner för sluttningen mot söder.

/J-E

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.