Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.
Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.
Henrik: Just med tanke på dig, så var jag noga med att inte ta något från sommarens tur runt Keb! (Samtidigt kan jag ju erkänna att om jag inte hade haft inside-info om dig, så hade jag nog inte klarat av din bild.)
Bilden är tagen vid tjärnen strax söder om vindskyddet Snasahögarna. Är själv osäker på namnet på tjärnen då jag inte har kartan tillgänglig men du har säkert rätt. Riktningen är söderut, mot Sylarna.
Bilden är tagen med ganska mycket zoom vilket gör att Sylarna ser ut att ligga närmre. Tjärnen går fram till kanten och slutar i en bäck som rinner ner för sluttningen mot söder.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer