Gissa position

Re: Re: Tre till

Nordbjörn; sa:
cnygardh; sa:
OK vi provar 3 nya färska:

9:an
Ho ho, du med mig skämta aprillo!! Platsen är Alkavagge västerut från korsningen med Koupervagge. Men den där alpvillan måste jag ha missat senast!!

/Björn
+ poäng till den som identifierar huset!

default.asp')
Claes

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Re: Re: Re: Tre till

Nä nu ser jag!!! Tågsationen i Gällivare,, tittade inte så nog först. Inte illa!
[Ändrat av Nordbjörn 2007-03-21 kl 00:45]

Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

tjonsson; sa:
Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.

Mvh
Peter P.

tjonsson; sa:
pal2; sa:
Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.
Mvh
Peter P.
Tusan vad ni är duktiga! Det är Sitojaure från sluttningen ovanför Rinim, i närheten av dom fina tältplatserna vid vattenfallet.

///Claes

Davids bild

En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Re: Davids bild

npeter; sa:
En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Icke. Platsen ligger norr om Sarek..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips