Gissa position

Re: Re: Tre till

Nordbjörn; sa:
cnygardh; sa:
OK vi provar 3 nya färska:

9:an
Ho ho, du med mig skämta aprillo!! Platsen är Alkavagge västerut från korsningen med Koupervagge. Men den där alpvillan måste jag ha missat senast!!

/Björn
+ poäng till den som identifierar huset!

default.asp')
Claes

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Re: Re: Tre till

Nä nu ser jag!!! Tågsationen i Gällivare,, tittade inte så nog först. Inte illa!
[Ändrat av Nordbjörn 2007-03-21 kl 00:45]

Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

tjonsson; sa:
Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.

Mvh
Peter P.

tjonsson; sa:
pal2; sa:
Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.
Mvh
Peter P.
Tusan vad ni är duktiga! Det är Sitojaure från sluttningen ovanför Rinim, i närheten av dom fina tältplatserna vid vattenfallet.

///Claes

Davids bild

En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Re: Davids bild

npeter; sa:
En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Icke. Platsen ligger norr om Sarek..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips