Gissa position

tjonsson; sa:
Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.
pal2; sa:
Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.
Mvh
Peter P.
Tusan vad ni är duktiga! Det är Sitojaure från sluttningen ovanför Rinim, i närheten av dom fina tältplatserna vid vattenfallet.

///Claes

dave1

Avslutat
Klarar ni denna då?

467b.jpg

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Davids bild

En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

dave1

Avslutat
Re: Davids bild

npeter; sa:
En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Icke. Platsen ligger norr om Sarek..

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

dave1

Avslutat
Dalgången jag befinner mig i kanske inte är så välbesökt av fjällvandrare. Likväl har den en närmast magisk dragningskraft till en annan kategori fjällbesökare..

dave1

Avslutat
Nä varken Arjeplogsfjällen eller Kaitum. Dalgången ligger nordost om Kebne (men söder om Kaisepakte..) Thure är inne på rätt spår..

Den ligger inte jättelångt från mårmamassivet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.