Gissa position

tjonsson; sa:
Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.
pal2; sa:
Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.
Mvh
Peter P.
Tusan vad ni är duktiga! Det är Sitojaure från sluttningen ovanför Rinim, i närheten av dom fina tältplatserna vid vattenfallet.

///Claes

dave1

Avslutat
Klarar ni denna då?

467b.jpg

Davids bild

En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

dave1

Avslutat
Re: Davids bild

npeter; sa:
En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Icke. Platsen ligger norr om Sarek..

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

dave1

Avslutat
Dalgången jag befinner mig i kanske inte är så välbesökt av fjällvandrare. Likväl har den en närmast magisk dragningskraft till en annan kategori fjällbesökare..

dave1

Avslutat
Nä varken Arjeplogsfjällen eller Kaitum. Dalgången ligger nordost om Kebne (men söder om Kaisepakte..) Thure är inne på rätt spår..

Den ligger inte jättelångt från mårmamassivet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.