Gissa position

MAJJEN; sa:
Med stor tvekan ger jag mig in i gissningsleken igen. Jag har inte varit så framgångsrik tidigare...;)
Jag gissar på rivieran vid Pietsaure taget från NV. (Jag sitter på jobbet och har ingen karta framför mig,.... skyller jag på om jag har fel.)

HåkanF
In't behöver du skylla på nått... visst är det Playa del Piets igen. Tänkte att jag skulle kunna lura er genaom att ha samma plats som jag haft tidigare fast i en annorlunnda vinkel. Taget från Lulep Kierkau på väg upp till toppen.

MVH ///Claes
 
Jockemeister; sa:
Kan det vara vemdalsskalet?
//Jocke
Håller med, visst måste det vara det, fotat åt nordost från trakterna av Högfjället. I förgunden Hovde med Hovdestugan i bakgrunden nordvästra delen av Byn och Ripfjället och backarna vid Stöten.

///Claes
 
Re: Re: Gissa position

cnygardh; sa:
Jockemeister; sa:
Kan det vara vemdalsskalet?
Håller med, visst måste det vara det, fotat åt nordost från trakterna av Högfjället. I förgunden Hovde med Hovdestugan i bakgrunden nordvästra delen av Byn och Ripfjället och backarna vid Stöten
Åt nordväst menar du väl? Vemdalsskalet stämmer, bilden är tagen i närheten av Varggranstjärn.
 
Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.
 
millimeter; sa:
Peter Nilsson: jag har nästan "inside information", så jag vill få det till att man ser västerut i Unna Räitavagge, från omkring klipptröskeln mot Vistasvagge alltså.

Österut väl? Fotot är lite mörkt men jag kan inte riktigt se den djupa bäckravinen.

Mvh
Peter P.
 
larsl; sa:
Syterskalet från Dålkoetjåhke?

Helt korrekt!
Man undrar hur ni bär er åt...?

Henrik: Just med tanke på dig, så var jag noga med att inte ta något från sommarens tur runt Keb! ;) (Samtidigt kan jag ju erkänna att om jag inte hade haft inside-info om dig, så hade jag nog inte klarat av din bild.)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.