Gissa position

Dalgången jag befinner mig i kanske inte är så välbesökt av fjällvandrare. Likväl har den en närmast magisk dragningskraft till en annan kategori fjällbesökare..
 
Nä varken Arjeplogsfjällen eller Kaitum. Dalgången ligger nordost om Kebne (men söder om Kaisepakte..) Thure är inne på rätt spår..

Den ligger inte jättelångt från mårmamassivet.
 
Leavasjokk? Rautasjavri?

Gick där med far min för över 30 år sedan. Dötrist att gå med en fiskare utan att vara spöförsedd själv. Minns med viss avsmak en natt i en torvkåta som vimlade av möss. De prasslade hela natten i dvärgbjörkriset på golvet. Inte sov jag särskilt mycket.

Fina bilder David. Tycker också att det påminner lite om dalgången vid Rautasjavri.

Thure
 
Re: En annan vy..

Jag tror att det är Suorijávri fotad åt nordost med Suorivárris östra kam i bakgrunden.
///Claes
 
Re: Leavasjokk? Rautasjavri?

thureb; sa:
Gick där med far min för över 30 år sedan. Dötrist att gå med en fiskare utan att vara spöförsedd själv. Minns med viss avsmak en natt i en torvkåta som vimlade av möss. De prasslade hela natten i dvärgbjörkriset på golvet. Inte sov jag särskilt mycket.

Fina bilder David. Tycker också att det påminner lite om dalgången vid Rautasjavri.

Thure

Nära, nära.. Inte Rautas och inte Leavas men mellan dessa ligger en liten vacker dalgång.. :)

430132843_1c8e9acf3b.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.