Gissa position

Visst är det Vealevuomus! Grattis Bert!

Öringen: Det är inget plojtält även om det ser ut som en miniatyrkupol från den vinkeln. Det är ett Marmot Home Alone.

När vi tältade på stranden i Övre Soppero så tilldrog det sig viss uppmärksamhet och munterhet.. Han som äger det vaknade sent på kvällen av att några nyfikna kom och lyste in med ficklampa i det.
- bor det nån i det lilla tältet?
- kan det va ett barn?
 
Re: Re: Dave 1

dave1; sa:
maka; sa:
Det är väl stenröset på bergsidan precis innan man ser Rautas, strax söder om Kaisepakte??

Nja.. är inte riktigt med på var du är.. men går man från Kaisepakte passerar man Rautasjaure och sen ner mot alesätno.. sen kan man välja att gå upp mot mårmapasset eller mot "min" dal.. :)

Två nya bilder.. Snart avslöjar jag det rätta svaret..

430280359_695883b212.jpg

Är det en flaska Jägermester jag skymtar i handen??

/mattias
 
pal2; sa:
cnygardh; sa:
dave1; sa:
Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?
Storglaciären kebne?
När skjuter ingen hare... Rätt massiv... fel isbit...
///Claes

Har ingen karta här, men är det direkt öster om Drakryggen, på väg ner i Koupervagge och fotot är taget mot sydväst?. Är det Rabots glaciär eller har den bytt namn däruppe?

Mvh
Peter P.
Japp! Den heter Passglaciären på högfjällskartan och sitter faktiskt inte ihop med Rabots glaciär även om det ser så ut på vanliga fjällkartan, det är en liten bergrygg emellan.

///Claes
 
Palle_Z; sa:
Är 11an Städjan? Konstig vinkel men det ser lite bekant ut.
-Palle
Jo det är Städjans typiska kontur. Bilden är tagen från Gränjesåsvallen, hittar inte den på kartan men det var en gammal fäbodvall som jag och ett gäng andra brukade hyra på det glada 70 talet. Verkar som om den heter Gränjåsvallen numera och är någon typ av stugby nedanför Idrefjälls nordliga backar.

///Claes
 
Re: Hjälp

nidob49; sa:
Min läsekrets behöver hjälp.

Jag lade ut en liknande gissningsbild på min blogg. Tyckte den var enkel.

Men ingen har lyckats.

Kan någon här visa var skåpet skall stå. Vill inte så ogärna avslöja svaret själv. :)

http://ogonblickinorr.blogspot.com/2007/03/var.html
Jo enkel var namnet sa bull....
OK-jag hjälper till: Bilden föreställer två tält på ängarna i närheten av Mikkastugan med den mycket grumliga Smailajåkken strax bakom. I bakgrunden ser man Sarektjåkkås stor- och sydtoppar med snö/glaciär-tungan upp emellan och även Bucht-toppen till höger om Sydtoppen

///Claes
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
cpic45096f3b62888.jpg

[Ändrat av öringen 2007-03-23 kl 08:03]

Vet på ett ungefär var det är för att jag kikat på din sida en gång i tiden. Eftersom jag ännu inte vandrat just där avstår jag från att gissa och även från att ge ledtrådar till andra :)
 
Svar till Staffan

Håhå - Det var till att vara sparsmakad må jag säga. :)

Arjeplogsfjällen. Närmare än så kan du säkert inte precisera det själv, m.t.p. hur dåligt du känner igen saker och ting.

// Bert
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.