Gissa position

Okej en ny bild:

cpic4602e8e198e20.jpg

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
cpic45096f3b62888.jpg

[Ändrat av öringen 2007-03-23 kl 08:03]

Vet på ett ungefär var det är för att jag kikat på din sida en gång i tiden. Eftersom jag ännu inte vandrat just där avstår jag från att gissa och även från att ge ledtrådar till andra :)

Svar till Staffan

Håhå - Det var till att vara sparsmakad må jag säga. :)

Arjeplogsfjällen. Närmare än så kan du säkert inte precisera det själv, m.t.p. hur dåligt du känner igen saker och ting.

// Bert

Re: Svar till Staffan

nidob49; sa:
Håhå - Det var till att vara sparsmakad må jag säga. :)

Arjeplogsfjällen. Närmare än så kan du säkert inte precisera det själv, m.t.p. hur dåligt du känner igen saker och ting.

// Bert
Joho! För jag har tjuvkikat på kartan innan jag la ut bilden :)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Till Staffan:
Det ser ut som någonstans runt Nasafjäll, troligen leden norrut från Nasa mot Smuolevagge, du blickar in mot norska gränsfjällen.

En bild till

Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

cpic4603c207997eb.jpg

// J-E

Re: En bild till

JET; sa:
Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

// J-E

Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert

Re: Re: En bild till

nidob49; sa:
Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert

Fel län, tyvärr.

Ledtråd: Bilden är tagen på kvällen.

//J-E

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.