Gissa position

Leavasjokk? Rautasjavri?

Gick där med far min för över 30 år sedan. Dötrist att gå med en fiskare utan att vara spöförsedd själv. Minns med viss avsmak en natt i en torvkåta som vimlade av möss. De prasslade hela natten i dvärgbjörkriset på golvet. Inte sov jag särskilt mycket.

Fina bilder David. Tycker också att det påminner lite om dalgången vid Rautasjavri.

Thure

Re: En annan vy..

Jag tror att det är Suorijávri fotad åt nordost med Suorivárris östra kam i bakgrunden.
///Claes

OK jag kastar in 3 nya färska kort på spelbordet:

quiz11.jpg

quiz12.jpg

quiz13.jpg

Förbaskat kul detta!!!!!

default.asp')
Lycka till! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

dave1

Avslutat
Re: Leavasjokk? Rautasjavri?

thureb; sa:
Gick där med far min för över 30 år sedan. Dötrist att gå med en fiskare utan att vara spöförsedd själv. Minns med viss avsmak en natt i en torvkåta som vimlade av möss. De prasslade hela natten i dvärgbjörkriset på golvet. Inte sov jag särskilt mycket.

Fina bilder David. Tycker också att det påminner lite om dalgången vid Rautasjavri.

Thure

Nära, nära.. Inte Rautas och inte Leavas men mellan dessa ligger en liten vacker dalgång.. :)

430132843_1c8e9acf3b.jpg

Norge?

Nygårdhs 11 ser ut som Knettsetra i Trysilfjällen. En klassisk plats för Gulasch eller varm choklad med vispgrädde.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
danha; sa:
Nygårdhs 11 ser ut som Knettsetra i Trysilfjällen. En klassisk plats för Gulasch eller varm choklad med vispgrädde.
larsl; sa:
Jag funderade på Áhkká från Änonjálmme eller Áhkkástugorna.
Nix! inte i Norge...
Nix! inte Áhkká... längre söderut...

millimeter; sa:
Nygårdhs 12:a ser ut som Laddtjuvagge västerut med Skartoaive längst bort?
tjonsson; sa:
Nygårdhs 12:a ser också ut som Vindelälven strax söder om Vitnjul-bron. Ser ni hur vackert Ammarfjället speglar sig i älven? :)
Sorry Thomas.. Henrik hade rätt det är Laddtjuvagge som är korrekt. Bilden tagen intill båtens tilläggsplats.

Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?

MVH ///Claes

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.