Gissa position

Men dina fina bilder passar rätt bra på Trollskalet i Marsfjällen.
Har själv varit där för en månad sen och tror du har gissat rätt.
Jag gjorde en dagsutflykt från Blerikstugan genom Trollskalet och badade i sjön i första bilden - det var en väldigt varm dag och det blev några bad till i Övre Bleriken.
Jag skall väl skriva liten om årets vandring här på utsidan, men det kan dröja liten...

Henning
 
Men dina fina bilder passar rätt bra på Trollskalet i Marsfjällen.

Ja, det är helt rätt. Gick en runda runt Marsfjället med start/slut i Marsliden, Trollskalet var en höjdpunkt, både bokstavligt och bildligt. (Stenterrängen längs övre trollsjön på väg till grusstranden var ett riktigt bottennapp dock.)
 
Grusstranden syns bra i flygbilden. Trevligt med bilder från detta område som inte är med i tråden så ofta.

Här kommer en fin jokk. Vad heter den?
 

Bilagor

  • IMG_20190723_181940 (1).jpg
    IMG_20190723_181940 (1).jpg
    48.7 KB · Visningar: 332
Den bilden blev inte gammal, för svaret är naturligtvis rätt. Jag kan inte minnas att Pär någonsin tvekat eller gissat fel på en bild. Få se vad han nu hittar åt oss.
 
Den bilden blev inte gammal, för svaret är naturligtvis rätt. Jag kan inte minnas att Pär någonsin tvekat eller gissat fel på en bild. Få se vad han nu hittar åt oss.

Jodå, nog har jag gissat fel några gånger i den här tråden - och tvekar gör jag för det mesta...

Här kommer en bild på en episkt makalös tältplats - men var hittar man den?
 

Bilagor

  • kjhgkhjkjhg.JPG
    kjhgkhjkjhg.JPG
    70 KB · Visningar: 296
Halvvägs upp på Biellorihppe?

Hmmm, ser helt klart ut som den lilla gräsytan som man passerar på vägen upp mot Biellorihppe med start nere i Sarvesvagge om man följer kammen upp mot toppen 1608.....samma lilla tältplats i så fall som jag hade bild på i denna tråd för ett gäng månader sen :)

/ Stefan
 
Hmmm, ser helt klart ut som den lilla gräsytan som man passerar på vägen upp mot Biellorihppe med start nere i Sarvesvagge om man följer kammen upp mot toppen 1608.....samma lilla tältplats i så fall som jag hade bild på i denna tråd för ett gäng månader sen :)

/ Stefan

Jo, jag blev lite inspirerad av det där inlägget ( https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=821930#post821930 ) och tog vägen förbi däruppe för drygt en vecka sedan. Känslan försämrades inte av att jag fick en helt fantastisk kväll med solnedgång över Rijddatjåhkkå.
 

Bilagor

  • iotkfkhgf.JPG
    iotkfkhgf.JPG
    23.6 KB · Visningar: 295
Bild kommer ikväll...

Ok då är jag officiellt klart avundsjuk! Men kul att någon har gjort sig ansträngningen att släpa ett tält upp dit :)

Återkommer med bild där jag kommit hem till arkiven!

/ Stefan
 
Ledtråd 2

Dåligt med gissningar, så vi tar väl en ledtråd till innan jag lägger upp en kompletterande bild....

Vi är nära två gränser...

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.