Gissa position

Makalös tältplats...

Då tar vi en snart 30 år gammal bild.

Den lilla gräsplätten som den här söta lilla bäcken rinner genom är så vitt jag kan minnas den mest episka tältplats jag passerat.

Som en första liten ledtråd kan jag nämna att vi befinner oss c:a 1100 möh och utsikten är verkligen magiskt vacker

/ Stefan

https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29316&stc=1&d=1554997578

Bilagor

• bildfraga_utsidan.jpg
    bildfraga_utsidan.jpg
    89.5 KB · Visningar: 513
Då tar vi en snart 30 år gammal bild.

Den lilla gräsplätten som den här söta lilla bäcken rinner genom är så vitt jag kan minnas den mest episka tältplats jag passerat.

Som en första liten ledtråd kan jag nämna att vi befinner oss c:a 1100 möh och utsikten är verkligen magiskt vacker

/ Stefan

https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29316&stc=1&d=1554997578

Västkammen på Bielloriehppe-Stuollo?

I vilket fall som helst så vill jag tälta där uppe en fin sommarnatt. Har bara suttit på andra sidan och tittat på platån än så länge, och den ser extremt lockande ut!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tog den mer eller mindre helt på beskrivningen - det kan inte finnas många platser i fjällen som förtjänar uttalandet 'den mest episka tältplats jag passerat' från dig. Själva bilden talade ju inte heller emot den här platsen, så det var värt en chansning!

Någon som är sugen på att vada?

Kanske inte så lämpligt just här - men var är här?

Bilagor

• khjjkhgkjhgkjhg.jpg
    khjjkhgkjhgkjhg.jpg
    56.4 KB · Visningar: 474
Duvggejåhkå?

Känns som lite bekant och den glaciärjokk/älv som jag passerat och som bäst stämmer in vad det gäller storlek och hur strömt det är är Duvggejåhkå. Så jag får väl gissa på den.

/ Stefan

Känns som lite bekant och den glaciärjokk/älv som jag passerat och som bäst stämmer in vad det gäller storlek och hur strömt det är är Duvggejåhkå. Så jag får väl gissa på den.

/ Stefan

Stämmer bra det. Gick förbi i somras, i slutet av värmebölja, det var helt otänkbart att försöka vada.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.